Comandant de navă trimis în judecată la Constanţa! A intrat în coliziune cu o ambarcaţiune MAI!

135

Garda de Coastă, parte vătămată

Comandant de navă trimis în judecată la Constanţa! A intrat în coliziune cu o ambarcaţiune MAI!

Toplu Volkan a fost trimis în judecată pentru infracţiuni la alte legi speciale (legea 191/2003 art 2 alin 1), parte vătămată fiind Garda de Coastă. Mai exact, acesta, în calitate de comandant al pescadorului M/N Canhan, pavilion Turcia, este acuzat de mai multe infracțiuni. Pe 11 august, magistrații au constatat legalitatea sesizării instanţei cu rechizitoriul nr. 126/P/2017 și au decis să înceapă judecata. Pe 29 august, judecătorii au dispus avansarea sumei de 700 lei reprezentând onorariul traducătorului de limbă turcă, pentru traducerea minutei şi încheierii de data trecută.

Toplu Volkan a fost trimis în judecată sub aspectul săvârşirii infracţiunilor de conducerea unei nave de către o persoană fără brevet sau fără certificat de capacitate corespunzător, punerea in navigaţie a unei nave fără echipaj minim de siguranţă in sensul incriminat, distrugerea sau avarierea unei nave ori a încărcăturii; pescuitul comercial fără licenţă sau autorizaţie; folosirea la pescuit de către persoane neautorizate a uneltelor de pescuit comercial și pescuitul ilegal şi pescuitul neraportat al calcanului.

Amintim că, în data de 03.04.2017, în jurul orei 21.00, în baza unei informaţii a lucrătorilor SCOMAR (Sistemului Complex de Observare, Supraveghere şi Control al Traficului de la Marea Neagră), nava MAI 1101 din cadrul Grupului de Nave Constanţa, aflată în misiune de supraveghere şi patrulare pe Marea Neagră, a identificat, la aproximativ 64 de mile marine est de localitatea Constanţa, o ambarcaţiune suspectă că desfăşoară activităţi de pescuit ilegal în Zona Economică Exclusivă a României.

Ambarcaţiunea, identificată ca fiind un pescador, sub pavilion Turcia, inscripţionat „Can Han”, nu s-a supus somaţiilor verbale, pentru a permite operaţiunea de abordaj şi control conform procedurilor legale. Astfel, poliţiştii de frontieră au executat focuri de avertisment, folosind armamentul de la bordul navei PFR, cu respectarea prevederilor legale. Echipajul pescadorului a ignorat avertismentul polițiștilor de frontieră, continuându-și deplasarea, ulterior intrând în coliziune cu nava MAI 1101, provocând acesteia pagube minore.

La ora 23.10, pescadorul a fost oprit, dar din cauza condițiilor meteorologice nefavorabile, nu s-a putut efectua un control la bordul navei, aceasta fiind remorcată către Portul Constanța. În data de 4.04.2017, pescadorul a fost adus în Portul Constanţa, iar poliţiştii de frontieră au demarat efectuarea cercetărilor specifice, sub coordonarea procurorului investit în cauză din cadrul Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Constanţa, în colaborare cu reprezentanţi ai Agenţiei Naţionale pentru Pescuit și Acvacultură și ai Căpităniei Constanţa.

Liliana CHIRU