Cum a fost criticat PSD pe propriii săi bani în reţeaua de presă a lui Liviu Alexa. Ca şi alte partide. Fiindcă pentru noi, presa e presă

95

Mai ţineţi minte momentul care a distrus organizaţia DIGI, acela în care marii jurnalişti ai dreptăţii NU au dat ştirea că Zoltan Teszari si Ioan Bendei au făcut nasoale cu corupţie şi şpăgi date ca telefoane? Noi nu vom păţi niciodata asta.

Dacă se scrie despre noi ceva, nu vom ascunde nimic sub preşuleţul sintagmei "pentru că putem". Newsweek, publicaţia lui Sabin Borcan, plătită probabil de americani şi servicii, că banii lor sunt mai curaţi chipurile, a publicat în vinerea de dinainte de Revelion un tabel cu societăţi comerciale care ar fi luat bani de la PSD, prin intermediul alocărilor LEGALE de care TOATE partidele politice beneficiază. Printre firmele menţionate, şi Pagina Ciudatului SRL, editor al televiziunii NCN.

Trecând peste faptul că toată presa naţională are contracte de publicitate cu partidele politice sau diverşi oameni politici ce conduc instituţii de stat (Firea a dat unui canal de televiziune 500.000 de euro pe an pe motiv de "centenar"), este fascinant cum nişte papagali ce au supt din sfârcuri păroase pedeliste sau penale (Borcan a fost sluga penalului Adamescu, nevasta sa nu are nici o problemă să se adape de la banii lui Pandele), pot să creadă că un contract cu PSD ar putea să ne altereze nouă capacitatea de a scrie liber, politica editorială.

Niciunui ziarist din trustul nostru nu i s-a spus vreodată să nu scrie de PSD sau USR sau PNL, nici să scrie ceva anume. Cine nu crede, e liber să sune orice jurnalist din grupul nostru de media şi să se convingă.

Deci, marea dezvăluire de presă a newsweek.ro, vărsată rapid la înaintare după ce Ziar de Cluj a publicat, sub semnătura jurnalistului Liviu Alexa, o anchetă despre cum multinaţionalele îşi dosesc profiturile de statul român şi acest stat este incapabil să ne apere drepturile, este că, pentru a face jurnalism, jurnaliştii trebuie plătiţi. Iar banii se fac prin contracte comerciale. Noi nu suntem genul de ziarişti care să ne ascundem mizeria sub preş, dacă o producem. Şi nici genul de jurnalişti care să acceptăm să ni se spună că cineva ne spune ce să scriem numai că ne plăteşte un salariu. Şi nici genul care, dacă se scrie ceva despre patronul nostru, să ne prefacem că nu s-a scris nimic. Am reacţionat şi când s-a scris ceea ce s-a scris, revenim să punem la punct toate aspectele problemei ridicate.

În materialul publicat de siteul newsweek.ro, ni se arată un tabel prin care ni se explică că, printre mulţi alţi duşmani ai poporului #Rezist, firma editoare a Ziar de Cluj, a ziarelor Trustului Presa Bună şi a televiziunii NCN, firma deţinută de jurnalistul Liviu Alexa a incasat bani de la Partidul Social Democrat. Altceva, Newsweek nu are. Căci tabelul provine de la Marian Neacşu, fostul Secretar General al PSD, trădătorul lui Dragnea, care a simţit că e mai inteligent dacă dezvăluie lucruri din bucătăria internă a unui partid.

De fapt, scopul nedeclarat al materialului publicat de newsweek.ro era scoaterea din mizerie a multinaţionalelor care, vorba aceea: dacă „jurnalistul a luat bani de la Dragnea”, materialul scris de către acesta nu mai avea valoare, e publicitate, e slugăreală pentru banii primiţi - pe cale de consecinţă, nu e adevărat. E o cinste şi o onoare să ştii că ai pus atâta jar sub curul unor mastodonţi financiari care, pentru a se scoate, au năimit nişte jurnalişti să scrie un cearceaf de aşa-zisă anchetă, reîncălzind ciorbele banilor primiţi de către diverşi alţii, când, de fapt, întreaga lor aşa-zisă dezvăluire stă în cele trei sau patru rânduri ce-l privesc pe Liviu Alexa...

„Liviu Alexa este jurnalist clujean și deține „Ziar de Cluj", dar și NCN TV. Se mândrește că la NCN TV lucrează Răzvan Dumitrescu, jurnalistul Antenei 3. Ultima „lovitură de presă" a lui Alexa a fost să „demonstreze" că Liviu Dragnea a avut dreptate când a spus, recent, că multinaționalele nu-și declară profitul în România. Alexa este foarte apropiat de Vasile Dîncu.” (newsweek.ro)

E de râs, dar, mai mult de plâns.

De plâns ar fi dacă am vorbi şi despre banii din care Sabin Borcan îşi plăteşte angajaţii, dacă îi plăteşte. Şi, mai de plâns, ar fi dacă descoperind în conturile firmei editoare a newsweek.ro bani de la multinaţionale am începe şi noi să orăcăim despre o „caracatiţă a jurnaliştilor multinaţionalelor” în România. Sau, ştiind despre cum Borcan făcea plecăciuni la portofelul lui Dinu Patriciu şi cât de conectat a fost (încă mai este?) la banii lui Adamescu (cu ce-s mai curaţi aceşti bani decât ai PSD nu ştim), am vorbi despre o „caracatiţă a jurnaliştilor noii securităţi”.

De râs este faptul că indivizii cu ancheta cred că este obligatorriu să-ţi pierzi independenţa editorială dacă închei un contract cu cineva. Asta spune tot despre caracterul şi deontologia lor jurnalistică.

Până să ne reveleze ei hârtiuţa-tabel cu banii încasaţi de diverşi de la PSD, noi habar nu am avut că firma noastră editoare a încasat bani de acolo. Că nu era treaba noastră să ştim şi nici treaba editorului/patronului să ne informeze. A, dacă venea să ne spună: „băi, băieţi şi fete, am încasat nişte bani de la PSD, ia lăsaţi-o voi mai moale cu critica şi scrisul în direcţia aia”, altfel ar fi stat situaţia!

Dar nu a venit nimeni să ne spună nimic, motiv pentru care, PSD a fost criticat, argumentat, nu pe poveşti cum fac borcăneii de presă, la modul cel mai dur. Nu există în portofoliul ziarelor deţinute de către Liviu Alexa nici un material care să încalce libertatea de conştiinţă a jurnaliştilor. Fiecare scrie după cum sunt faptele şi descrie realitatea. Vă lăsăm pe voi să judecaţi acest lucru din print-scren-urile după materialele Trustului Presa Bună (vă invităm şi să vizitaţi toate site-urile noastre).

Faptul că îi criticăm şi pe cei care au devenit noile chipuri cioplite ale bulelor #Rezist, nu se datorează banilor primiţi de la PSD (primim bani şi de la PNL, şi de la ALDE, inclusiv de la USR), ci din cauză că nu suportăm falsitatea demersurilor lor politice, faptului că vedem aceleaşi ciorbe reîncălzite prezentate drept Supa Maestrului pe post de alternativă la ciorba PSD-ALDE.

În ceea ce priveşte Ziar de Cluj, vă invităm să-i citiţi editorialele şi materialele lui Victor Lungu. Dacă şi lui ăsta poţi să-i zici ce să scrie...