În ce HAL sunt ținuți copiii din centrele de plasament din Constanța. Acuzații GRAVE aduse de un om din interiorul sistemului!

10

Fosta șefă a Complexului de Servicii Comunitare „Cristina” va sesiza CJC

În ce HAL sunt ținuți copiii din centrele de plasament din Constanța. Acuzații GRAVE aduse de un om din interiorul sistemului!

Acuzații grave aduse conducerii Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului de către șefa Complexului de Servicii Comunitare „Cristina”, demisă pe 5 ianuarie a.c., sub acuzația de „management defectuos”. Demiterea a survenit în urma unui control a Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor Constanța, ocazie cu care au fost constatate deficiențe în blocul alimentar. Anume, acesta nu era igienizat, în sensul că nu era zugrăvit și vopsit și au fost depistate alimente care nu erau păstrate la temperatura potrivită, iar în bucătărie erau gândaci și șoareci.

În vreme ce conducerea DGASPC Constanța a luat decizia desfacerii contractului de muncă a șefei Complexului de Servicii Comunitare „Cristina”, susținând că aceasta nu și-a îndeplinit sarcinile de servicii, într-o adresă către Consiliul Județean Constanța, Ghiunur Veli atrage atenția că toate deficiențele au apărut din cauza neimplicării DGASPC Constanța, de-a lungul timpului.

Fosta șefă a centrului, Ghiunur Veli, a precizat că a făcut zeci de adrese către DGASPC Constanța, instituție în subordinea căreia era și care avea răspunderea de a-i asigura atât materialele necesare curățeniei, achiziționării de bunuri sau realizării de reparații, adrese prin care a semnalat că este nevoie atât de reparații ale clădirii, cât și de reparații ale bunurilor din cadrul complexului, dar și alte lipsuri. Altfel spus, din cele prezentate reiese că șefa Complexului de Servicii Comunitare „Cristina” a fost demisă din funcție fiind acuzată de niște responsabilități de către ar fi trebuit să se achite mai marii DGASPC Constanța!

Referitor la blocul alimentar, Ghiunur Veli precizează că acesta a fost verificat și în martie 2017, în urma controlului respectiv transmițând adresă către DGASPC în care atrăgea atenția că se impune repararea acestuia. Adresa a rămas fără răspuns, iar blocul alimentar nu a fost renovat …până la verificarea Protecției Consumatorului Constanța, în urma căreia conducerea direcției a dispus demiterea șefei centrului.

„Concluzia trasă de mine este că trebuie să vină un organ de control în centru pentru a putea realiza reparații/igienizare pereți sectoarele de activitate din centru, pentru că la această dată au mai rămas de igienizat spălătoria centrului, două module copii 1 și 2, cabinete de recuperare”, a remarcat Ghiunur Veli.

Centrul de plasament dotat mai mult din sponsorizări decât din bani de la direcție?!

Mai mult, fosta șefă a Centrului „Cristina” menționează că, de-a lungul anului 2017, a fost în situația de a achiziționa, din sponsorizări, fel de fel de lucruri necesare copiilor din centrul de plasament, de la dulapuri, șifonieri, perdele și lenjerii de pat, până la săpun, șampon, scutece absorbante, cât și tigăi, cuțite, blendere, mixere sau soluții de curățenie. Inclusiv termometrele pentru frigere au fost cumpărate, atrage atenția fosta șefă a centrului, din banii ei și ai angajaților.

„Ani buni am igienizat, am văruit și am vopsit din banii noștri. Am făcut adrese către DGASPC Constanța, dar fără să primim răspuns. Acum sunt acuzată, printre altele, că nu am tuns iarba din curtea centrului, deși am făcut adresă către DGASPC cu privire la acest aspect”, ne-a declarat Ghiunur Veli.

Fosta șefă a centrului subliniază că a adus la cunoștința directorului general Petre Dinică inclusiv faptul că procesul de dezinsecție al blocului alimentar nu a fost eficient, de unde și apariția de gândaci și șoareci!

Copii cu dizabilități severe dorm doi în pat!

Un alt aspect asupra căruia atrage atenția Ghiunur Veli este faptul că a sesizat conducerea direcției de faptul că numărul de beneficiari din centru este peste capacitatea maximă admisă, ajungându-se în situația ca într-un pat să doarmă și câte doi copii, în condițiile în care beneficiarii centrului sunt copii cu probleme grave de sănătate și dizabilități severe!

„Pentru asigurarea calității serviciilor oferite în cadrul CSC ,,Cristina am întocmit referate care au fost aprobate, dar nesoluționate în vederea transferului beneficiarilor adulți cu vârste 18-25 ani, deoarece capacitatea este depășită cu un număr de 25 beneficiari, nu se pot respecta standardele privind spatiul minin necesar fiecarui copil (6mp) în dormitor, număr de paturi/dormitor, număr de chiuvete și dușuri/copil, copii amestecati cu adulti în acelasi modul mai ales că sunt nevoiți să doarmă și câte 2 copii într-un pat; (vorbim de copii cu grave probleme de sănătate și dizabilități severe)”, se arată în adresa către CJC.

Redăm, în rândurile următoare, adresa către Consiliul Județean Constanța, acuzațiile care îi sunt aduse șefei centrului, dar și argumentele aduse de aceasta, prin care demontează fiecare acuzație, notând și fiecare referat transmis către DGASPC Constanța, în care au fost precizate lipsurile centrului și pentru care, așa cum subliniază Ghiunur Veli, nu a primit niciun răspuns în scris.

Menționăm că Ghiunur Veli este șefa Complexului de Servicii Comunitare „Cristina” din anul 2004, iar în 2015 a mai fost o dată demisă din funcție, dar după ce a atacat decizia în instanță, a câștigat repunerea pe funcție. Și-a reluat postul în 2016, până pe 5 ianuarie 2018, când a fost demisă din nou.

Menționăm și faptul că am solicitat un punct de vedere conducerii DGASPC Constanța, urmând să îl prezentăm de îndată ce ne va parveni.

Medicamente cu regim special ținute în sertar de medicul centrului?

O altă acuzație extrem de gravă pe care o aduce Ghiunur Veli este referitoare la modul cum își desfășoară activitatea medicul Maria Donea, cea care a preluat supravegherea și consultarea copiilor din centrul „Cristina” după ce dr. Mihaela Mătărângă i-a fost sistat contractul de colaborare, fiind anchetată de DIICOT Constanța. Și anume, potrivit fostei șefe a centrului de plasament, dr. Donea și-ar face programul de lucru după bunul plac, consultând copii inclusiv după ora 18,00, ora destul de târzie, având în vedere că este vorba despre copii cu dizabilități. Mai mult, o altă acuzație este că medicul și-ar face un stoc de medicamente în birou, medicamente expirate sau cu regim special de mare risc, fiind încadrate la „stupefiante”.

„Dr. Donea Maria nu respectă atribuții din fișa postului delegând toate sarcinile asistentelor medicale (programări medic, comunicare cu medicii specialiști din alte unități spitalicești și cabinete medicale ,completare PIS(plan de intervenție specializat pentru sănătate) din dosarele copiilor, întocmire meniu copii, monitorizare stare de sănătate, monitorizare păstrare curășenie și igienă copii,verificare și completare aparat de urgență medicamente/materiale sanitare, evidența stocuri medicamente /materiale sanitare pentru a minusuri sau plusuri în farmacie a unor articole prin întocmire de referate de necesitate sau solicitare retete de la medic familie) prin acest lucru a creat stocuri de medicamente care nu au putut fi folosite, medicamente expirate etc. în repetate rânduri, fapte evidențiate în cercetarea disciplinara nr D36406/04.05.206, Nota internă a directorului general nr D51312/24.06.2016, procesul verbal de cercetare disciplinară din 21.11.2017 (subliniez faptul că printre aceste medicamente sunt și cele cu regim special de mare risc încadrate ca ,,stupefiante”);

2. Dr. Donea Maria Magdalena a adus prejudicii materiale DGASPC C-ța prin decontarea transportului prin Fan Curier a probei de sânge către INSMC București aparținând copilului S. N. în perioada 2015-2016 (acest transport era gratuit prin contract INSMC București cu firma de curierat pentru copiii cu diagnostic fenilcetonurie din evidența spitalului, lucru pe care Donea Maria nu l-a știut pentru că nu păstrat niciodată legătura cu dna dr Iorgulescu Daniela, conform atribuțiilor din fișa de post, cu care eu am vorbit și mi-a transmis nemulțumirea colaborării cu dr. Donea Maria din mai multe puncte de vedere, (fapte care afectează starea de sănătate a copiilor cu fenilcetonurie)”, spicuim din adresa către CJC.

Adresa către conducerea Consiliului Județean Constanța

„CĂTRE CONSILIUL JUDEȚEAN CONSTANȚA

D-lui Președinte Horia Marius Țuțuianu

Subsemnata Veli Ghiunur angajată la DGASPC Constanța în cadrul Complexului de Servicii Comunitare Cristina-funcția de șef centru prin prezenta vă aduc la cunoștință următoarele:

-sunt angajată la DGASPC Constanța din anul 1999 si pe funcția de șef centru la Complexul de Servicii Comunitare Cristina din cadrul DGASPC Constanța cu contract individual de muncă nr 1986/29.10.2004, mi s-a desfăcut contractul de muncă prin dispoziția directorului general Dinică Petre nr D3948/08.10.2015 revenind în funcție după Comunicarea Hotărârii civile 1538/10.06.2017 a Tribunalului Constanța și Comunicare Hotărârii civile 512/18.11.2017 a Curții de Apel Constanța.

-deși m-am prezentat la data de 27.06.2016 la sediul DGASPC C-ța pentru perfectarea documentației necesară reîncadrării, inclusiv prezentarea la Cabinet Medicina Muncii, și am luat la cunoștință dispoziția directorului general Dinică Petre nr D 1721/30.06.2016, nu mi s-a permis accesul în centru decât pe data de 04.07.2016 dupa vizita dvs în CSC Cristina;

În urma controlului efectuat de OPC Constanta în data 17.11.2017, a fost dispusa sistarea activității blocului alimentar pana la remedierea eficiențelor constatate, motiv pentru care conducerea unității a dispus efectuarea unei cercetări disciplinare. Menționez că la acea dată mă aflam în concediu de odihnă.

În data de 05.01.2018 primesc dispoziția nr D988/05.01.2018 a dlui director general Dinică Petre prin care sunt sancționată cu desfacerea disciplinară a contractului individual de muncă și mi se interzice intrarea în centru, fiindu-mi sigilat biroul.

În dispoziție mi se aduce la cunoștință că am realizat un ,,management defectuos” pentru deficiențele constatate de reprezentanții Oficiului pentru Protecția Consumatorului și de comisia de cercetare disciplinară, astfel:

1.Nu a executat la timp și în mod corespunzător sarcinile de serviciu/atribuțiile prevăzute în fișa postului.

Menționez că nu am cunoștință la ce sarcini/atribuții se face referire, știu doar că am fost întrebată de comisia de cercetare dacă întocmesc și predau pâna la data stabilită graficele de lucru și pontajele, sarcini pe care le-am respectat.

2. Nu a respectat și nici nu a dispus măsuri pentru respectarea disciplinei muncii, a ordinii și curățeniei la locul de muncă, respectiv în centru.

Am întocmit și implementat în luna februarie 2017, Procedură Operațională nr22 privind efectuarea și asigurarea curățeniei în centru, procedură prelucrată cu personalul în ședință administrativă, iar pentru eficiență am întocmit grafice tipizate ce trebuie completate de personalul din fiecare sector de activitate/zi/lună.( 4 module copii, bloc alimentar, cabinet medical, spălătorie, centrul de zi de recuperare), am asigurat și verificat completarea acestor grafice, fapt constatat și de către AJPIS îm verificările effectuate în vederea obținerii licențelor de funcționare pe parcursul lunii mai 2017.

3.Nu a asigurat și nici nu a dispus măsuri de asigurare a integrității bunurilor aflate în patrimonial CSC ,,Cristina”, nu a luat toate măsurile care se impun în vederea conservării, asigurării și menținerii bunurilor centrului în stare de funcționare.

Am efectuat referate de necesitate în vederea verificării/reparării utilajelor/mijloacelor fixe care nu funcționau corespunzător,referate de necesitate în vederea achiziționării, solicitări rezolvate parțial ceea ce a dus la îngreunarea activitîții desfășurate în blocul alimentar, astfel cuptoare defecte, frigidere defecte (blocul alimentar este bucătărie centralizată care asigură hrana gătită pentru 250 beneficiari din 4 centre ale DGASPC C-ța cu un număr de 3 bucătari/tură ce asigură meniuri diferite, regimuri speciale având în vedere că beneficiarii sunt și copii cu dizabilități severe ,spălătorie funcționează doar cu 1 mașină de spălat de 18 kg pentru 75 beneficiari cu dizabilități psiho-motorii grave și foarte mulți cu enurezis)

Anexez următoarele (n.r. referatele urmează să fie depuse, în anexă, în adresa trimisă către Consiliul Județean Constanța) :

-referate întocmite numai pentru anul 2017:

Ianuarie:Nr.61/10.01,80/13.01.,183/26.01,

Februarie:299/13.02,378/20.02,

Martie:617/23.03,

Aprilie:690/06.04,703/11.04,811/24.04,815/24.04,837/27.04,

Iunie:1089/06.06,1162/12.06,1238/16.06,1269/22.06,

Iulie:1357/07.07,1390/11.07,1404/12.07,1460/17.07,1497/18.07,1544/25.07,1545/25.07,1533/26.071555/26.07,1586/31.07,1587/31.07,

August:1645/08.08,1720/16.08,1772/21.08,

Octombrie:2156/05.10,2168/09.10,2175/10.10,2280/20.10,2281/20.10,

Noiembrie:2404/13.11,2496/21.11,2497/21.11,2504/22.11,2505/22.11,2505/22.11,2529/27.11,

2532/27.11,2542/28.11, 2557/29.11,2558/29.11,

Decembrie:2569/04.12,2593/06.12,2661/12.12,2662/12.12,2664/12.12.2017.

-Note informative:

Nr.1609/27.09.2016,390/21.02.2016,1505/19.07.2017,1507/19.07.2017,2484/17.11.2017,25511/23.11.2017, 2571/04.12.2017,2685/13.12.2017

Menționez că nu am primit nici un răspuns scris din partea DGASPC C-ța.

4.Nu a luat și nu a dispus toate măsurile care se impun pentru ca utilajele, aparatura și instalațiile din blocul alimentar, magazii, beci să fie folosite la parametrii normali și în condiții de deplină siguranță

În exercitarea atribuțiilor /sarcinilor mele de seviciu, ca și șef centru singurele pârghii sunt referatele de necesitate, note informative (menționate la punctul 3) și coordonarea activității în toate sectoarele de activitate din centru pentru asigurarea continuității activității, instrumente pe care le-am utilizat, doar că nu am fost sprijinită în îndeplinirea sarcinilor prin neonorarea referatelor întocmite și neprimimd nici un răspuns de aprobare/neaprobare/vizare din partea directorului și a serviciilor din cadrul DGASPC C-ța în măsură să rezolve aspectele menționate în referate și note informative legate de partea administrativă.

5.Prin referatele de necesitate nu a solicitat materiale de întreținere/construcție necesare pentru remedierea deficiențelor constatate de către reprezentanții OPC.

Sunt referate de necesitate întocmite imediat după încheierea procesului verbal al reprezentanților OPC, începând cu data de 21.11.2017 până la data de 12.12.2017( procesul verbal al reprezentanților OPC este la 20.11.2017 și celălalt proces verbal al reprezentanților OPC de constatare a remedierii deficienților în data de 15.12.2017), menționate la punctul 3.

Comisia de cercetare a făcut verificări superficiale cu scop vădit de a mă găsi singurul vinovat de cele constatate de către reprezentanții OPC și de sancționare .

6. Nu a respectat circuitul și stadiul/modul de soluționare a referatelor de necesitate și a notelor informative formulate, cu privire la luarea unor măsuri în vederea rezolvării problemelor constatate în centru.

Circuitul /modul de rezolvare și soluționare nu este sarcina/atribuție de serviciu a șefului de centru, mai mult am revenit cu alte referate de necesitate la același referat întocmit la o diferență de 6 luni.

-referatul necesitate nr.732/13.04.2017, revenire referat necesitate nr 2151/04.10.2017 pentru efectuare dezinsecție-deratizare,

-referat necesitate nr.378/20.02.2017,revenire cu referat necesitate 2569/04.12.2017 pentru achiziție termometre utilaje frigorifice

-referat necesitate nr.299/13.02.2017 ,revenire cu referat necesitate nr 1404/12.07.2017pentru achiziție un calculator PC

-referatul necesitate nr.1089/06.06.2017, revenire cu referat necesitate nr 1544/25.07.2017, revenire cu referat necesitate nr 1555/26.07.2017 revenire referat necesitate 2496/21.11.2017 pentru verificări/reparații cuptor în blocul alimentar

-referatul necesitate nr.1390/11.07.2017,revenire cu referat nr 1545/25.07.2017, revenire cu referat necesitate nr 2404/13.11.2017,revenire cu referat necesitate nr 2497/21.11.2017,revenire referat necesitate nr 2593/06.12.2017 pentru verificări/reparații/achiziții vitrine și dulapuri frigorifice în blocul alimentar

-referatul de necesitate nr 2168/09.10.2017, revenire referat necesitate nr 2175/10.10.2017 pentru verificare/reparare imprimantă

-referat de necesitate nr 1586/31.07.2017, revenire referat necesitate nr. 2404/13.11.2017, revenire cu referat necesitate nr. 2497/21.11.2017, pentru mașină de spălat rufe(singura din dotatea spălătoriei)

-notă informativă nr1609/27.09.2016 și referat necesitate igienizare sectoare de activitate nr.2532/27.11.2017

-notă informativă nr1609/27.09.2016 și referate de necesitate nr 300/14.02.2017,revenire referat necesitate nr 2662/12.12.2017 pentru verificări/achiziții camere de supraveghere video

7.Nu a verificat niciodată (??) graficele de temperatură de pe frigidere, dacă sunt corect întocmite sau dacă temperatura din interiorul frigiderelor este aceeași cu cea notată pe grafic.

Nu este sarcina șefului de centru să verifice, ci a administratorului cu atribuții de gestionar pentru că conform fișei postului și Regulamentului de Organizare și Funcționare –anexa 10 a Hotărârii Consiliului Județean C-ța 278/25.10.2016, trebuie să asigure și să se asigure că produsele alimentare sunt bine păstrate, conform etichetelor și legislației de igienă alimentară.(mai ales că utilajele frigorifice se află în încăperi încuiate cu destinație magazii-gestiuni).

Am asigurat termometrele necesare (din fonduri proprii, deoarece referatele de necesitate nu au gost onorate) acestor utilaje frigorifice în vederea completării corecte a acestor grafice și am verificat dacă sunt completate.

8.Comunicarea între șeful de centru și personal din cadrul CSC Cristina este absolut (??) defectuoasă.

Comisia de cercetare nu a luat declarații decât de la administratori și bucătari, nu de la personal CSC Cristina, mai mult comunicarea am realizat-o conform standardelor minime obligatorii prevăzute în Ordinele nr 25 și 27/2004 privind asigurarea standardelor de calitate minime în centrele de zi și centrele de plasament pentru copiii cu dizabilități severe , și anume prin ședințe săptămânale cu toată echipa pluridisciplinară și ședinte administrative lunare cu tot personalul angajat în centru.Atașez procesele verbale cu semnăturile angajaților .

9. Au fost delegate atribuții către alte persoane din cadrul centrului, în condițiile în care acele atribuții, potrivit fișei postului, trebuia să fie îndeplinite exclusiv de șeful centrului.

Nu am cunoștință să fi delegat sarcini ce trebuiau îndeplinite exclusiv de șeful centrului, am delegat sarcini angajaților în limita fișei lor de post, pentru că intră în atribuțiile mele să deleg sarcini conform fișei postului

10.Nu a făcut propuneri pentru asigurarea calității serviciilor oferite în cadrul CSC ,,Cristina”.

Pentru exercitarea sarcinilor de serviciu/atribuțiilor șeful de centru face referate de necesitate și note informative, ( punctele 3,4,5,6 ) ceea ce am realizat, dar am fost obstrucționată în realizarea lor prin neaprobarea lor de directorul general Dinică Petre sau prin faptul că nu am primit nici un răspuns (chiar și când am făcut revenire la aceste referate de necesitate de mai multe ori, punctul 6).”, se precizează în adresa către CJC.

A. Pentru asigurarea calității serviciilor oferite în cadrul CSC ,,Cristina”, serviciul social fără cazare centrul de zi de recuperare am întocmit și implementat 8 Proceduri Operaționale ce vizează activitățile importante, iar la serviciul social cu cazare centrul de plasament am întocmit suplimentar Procedură privind asigurarea curățeniei și igienei în centru în luna februarie 2017, am revizuit Procedura semnalării abuzurilor, reclamațiilor și alte evenimente importante pentru copiii protejați în centru în luna septembrie 2017.

B. Pentru asigurarea calității serviciilor oferite în cadrul CSC ,,Cristina” am identificat sponsori-persoane fizice care m-au sprijinit în achiziția următoarelor:

Mobilier- canapele, dulapuri-sifoniere in dormitoare copii, perdele si sine pentru acestea

Echipament pentru toti copiii, cazarmament –lenjerii de pat

Amenajare loc de joaca si dotare cu masute si leagane adecvate gradului de dizabilitate, jocuri, jucarii

Materiale sanitare-microclisme, manusi chirurgicale, masca de unica folosinta, scutece absorbante

Materiale de igienă personală-săpun lichid, șampon, gel de duș, cosmetice, servetele umede si uscate, prosoape de bucatarie din hartie;

Ustensile pentru bloc alimentar-tavi, tigai, teluri, cutite, blendere, mixere, oale si capace pentru oale;

Materiale de curatenie-solutie pardoseala, detergent vase, detergent rufe,solutie curatat geamuri degresant vase, crème/pasta de curatat, maturi, mopuri, galeti si ligheane plastic

Materale de dezinfectie-clor, solutii antibacterene de maini si suprafete

Dotare module copii- televizoare ,radiocasetofoane, cuptor microunde, frigidere de mica capacitate, aspiratoare, aparate de tuns

Achizitie de termometre pentru frigidere si lazi frigorifice prin banii angajatilor:Veli Ghiunur, Stamat Ghe, Arapu Maria

Toate acestea se regăsesc în procese verbale de sponsorizare pe parcursul anului 2017.

C. Pentru asigurarea calității serviciilor oferite în cadrul CSC ,,Cristina” în luna mai 2017 s-au făcut verificări din partea AJPIS C-ta a documentației și a condițiilor oferite de Centrul de Zi de Recuperare conform Standardelor minime obligatorii din Ordin 25/2004-licența obținută cu maxim de punctaj

mai și noiembrie 2017 verificări din partea AJPIS C-ța a documentației și condițiilor oferite de Centrul de Plasament pentru copiii cu dizabilități severe conform Standardelor minime obligatorii din Ordin 27/2004- licență obținută cu maxim de punctaj.

D. Pentru asigurarea calității serviciilor oferite în cadrul CSC ,,Cristina” am întocmit referate care au fost aprobate, dar nesoluționate în vederea transferului beneficiarilor adulți cu vârste 18-25 ani, deoarece capacitatea este depășită cu un număr de 25 beneficiari, nu se pot respecta standardele privind spatiul minin necesar fiecarui copil (6mp) în dormitor, număr de paturi/dormitor, număr de chiuvete și dușuri/copil, copii amestecati cu adulti în acelasi modul mai ales că sunt nevoiți să doarmă și câte 2 copii într-un pat; (vorbim de copii cu grave probleme de sănătate și dizabilități severe).

11.nu a prelucrat corespunzător personalul ce își desfășoară activitatea în cadrul serviciilor sociale pe care le coordonează cu privire la cunoașterea și respectarea Regulamentului de Organizare și funcționare, Regulamentului Intern, Procedurilor Operaționale, Procedurilor de Sistem ale DGASPC C-ța, precum și legislația aplicabilă domeniului de activitate.

În cadrul ședințelor administrative am prelucrat sub semnătură aceste regulamente , proceduri operaționale și de sistem și le-am pus la dispoziția angajaților câte un exemplar printat pentru a putea oricând să le citească.

12.nu a dispus și nu a urmărit implementarea de măsuri/metode de conducere și organizare a muncii, în vederea creșterii calității activităților specifice centrului, aspect sesizate de OPC fiind probleme mai vechi,lucrări/activități ce nu au fost efectuate corespunzător

Activitatea mea a început la data 01.07.2016 ca șef centru, problemele erau vechi și le-am preluat de la fostul șef centru Jarnea Camelia, singura măsură/metodă de organizare în vederea îmbunătățirii calității activităților specific centrului a fost achiziția de bunuri și materiale prin sponsorizare, deoarece toate referatele de necesitate nu au fost aprobate, iar notele informative au rămas fără răspuns din partea directorului general Dinica Petre și director executiv Ristea Mihaela.

13.nu a adus la cunoștința conducerii faptul că, pntru produsele congelate sunt necesare încăperi și instalații care să asigure efectuarea operațiunilor de decongelare în condiții de maxima igienă

Blocul alimentar are prevăzută această încăpere și instalații necesare încă de la proiectare, pentru că a primit Autorizația de Funcționare, dovadă că la verificările anuale efectuate de DSP C-ța nu au fost recomandări în acest sens. Anexez pv control DSP C-ța nr 28992/20.02.2017, completat de inspector Roșculeț Alexandru.

14. nu a dispus măsuri în vederea asigurării dotărilor după necesități și în cantități suficiente cu utilaje, ustensile, materiale specifice pentru întreținere (curățare,igienizare și dezinfecție).

Datorită faptului că referatele de necesitate întocmite nu au fost onorate și pentru a nu pune în pericol sănătatea unui număr de 250 copii pentru care se prepară hrana, dovadă că nu s-a semnalat nici un caz de îmbolnavire, am apelat la achiziția acestora din surse externe-sponsorizare persoane fizice (sunt înregistrări în gestiunea centrului la capitolul sponsorizare ,procese verbale de sponsorizare persoane fizice)

15. nu a dispus toate toate măsurile care se impun astfel încât să prevină apariția în blocul alimentar a insectelor și rozătoarelor.

Am întocmit mai multe referate de necesitate în acest sens, referat nr 732/13.04.2017, referat nr 2151/04.10.2017 și notă informativă nr 2685/13.12.2017 cu proces verbal din data de 25.08.2017 încheiat cu SC Mihailidis&COLTD SRL prin care aduc la cunoștința dlui director general Dinică Petre că procesul de dezinsecție s-a efectuat și nu a avut rezultat.

16. nu a verificat niciodată Graficul de curățenie și dezinfecție în blocul alimentar(??)

Comisia de cercetare nu m-a întrebat despre acest lucru nici pe mine, nici bucătarii care semnează acest grafic, deci abaterea constatată e cel puțin ,,tendențioasă”.

Aceste grafice sunt în toate sectoarele de activitate sunt completate și semnate de angajatul sectorului de lucru respectiv, asistenta medicală și medicul centrului prin fișa postului, trebuie să verifice faptic dacă procedura de curățenie-dezinfecție este respectată, asistenta medicală consemnează zilnic sub semnătură în registrul special de la cabinetul medical că sunt respectate condițiile igienico-sanitare din blocul alimentar.

17. urmare a suspendării activității bucătăriei centralizate din cadrul CSC Cristina ,a fost necesară o redistribuire a produselor aliumenttare către Centrul de plasament Ovidiu, provocând cheltuieli suplimentare DGASPC C-ța

Conform H.G.924/2005, Ordinul Ministerului Sănătății 119/2014 și 976/1998 ce reglementează regulile/normele generale pentru igiena produselor alimentare blocul alimentar trebuie igienizat cel puțin 1 /an sau ori de câte ori este nevoie, prin suspendarea activității procesului tehnologic de preparare hrană.

In martie 2017 s-a finalizat igienizarea parțială a centrului, (impusă de recomandările primite la verificarea reprezentanților AVOCATUL POPORULUI ), deși am întocmit referat de necesitate nr 390/21.02.2017 și notă informativă nr.1609/27.09.2016, blocul alimentar nu a fost igienizat fapt ce a dus inevitabil la deficiențele constatate de OPC în 17 noiembrie 2017.

Concluzia este că trebuie să vină un organ de control în centru pentru a putea realiza reparații/igienizare pereți în sectoarele de activitate din centru, pentru că la această dată au rămas de igienizat spălătoria centrului, 2 module copii 1 și 2, cabinete de recuperare.

Concluzia trasă de mine este că trebuie să vină un organ de control în centru pentru a putea realiza reparații/igienizare pereți sectoarele de activitate din centru, pentru că la această dată au mai rămas de igienizat spălătoria centrului, 2 module copii 1 și 2, cabinete de recuperare.

Menționez că vă dau exemple privind grave disfuncționalități ale activității unor angajați din centru:dr Donea Maria, Jarnea Camelia și Nicolae Antinogenia, datorită faptului că în urma declarațiilor acestor persoane comisia de cercetare a concluzionat abateri privind activitatea desfașurată de mine.

Vă înaintez spre informare prezenta

NOTĂ DE INFORMARE

-la reluarea activitatii am constatat o serie de nereguli pe care in timp le-am sesizat verbal compartimentului audit intern, in persoana d-nei August Ana-Maria, pentru a cere ajutor in rezolvarea acestora, aceste nereguli le-am sesizat ulterior in declaratiile date comisiilor de cercetare disciplinara cu diferite evenimente;

-faptul ca am facut sesizari referitoare la angajatii din centru si anume: Donea Maria-Magdalena, medic, Jarnea Camelia administrator si inlocuitor sef centru pe perioada martie 2015-iunie 2016, Nicolae Antinogenia administrator cu atributii de gestionar a fost catalogata drept ,,razbunare” fara a se face verificari amanuntite legate de aspectele sesizate de mine dar si de angajatii centrului (Vatafu Valerica-lider sindicat);

-de fapt am fost sabotata si impiedicata in indeplinirea atributiilor de serviciu, atat de catre persoanele sus mentionate cat si de directorul general Dinica Petre si directorul executiv Ristea Mihaela, avand drept scop desfacerea contractului meu de munca; sustin acest lucru deoarece prin gradul de rudenie cu Donea Maria si sustinere din partea directorului general a d-nei Jarnea Camelia, aceste angajate au facut in mod repetat informari verbale legate de activitatea mea, telefonic, fapt recunoscut de ei, contestandu-mi deciziile luate nerespectand nivelul ierarhic , disciplina muncii conform fisei postului, Regulamentului Intern, Regulamentului de Organizare si Functionare-anexa 10 la Hotarare CJ 278/25.10.2016, Proceduri Operationale CSC Cristina, Proceduri de Sistem DGASPC C-ta;(sunt cereri intocmite de Donea Maria pentru concediu odihna si zile libere platite fără viza șefului ierarhic deci încălcare prevedere Regulament Intern CAP VII/), modificari de program lucru de care nu am luat la cunostinta decat dupa aprobare, program modificat de 3 ori in interval de un an, astfel:

Program 1:luni 18-20,marti 13,30-18,miercuri 12,30-15,30, joi 13,30-18, vineri 12-15,30

Program 2:luni 18-21, marti 13-20,miercuri 12-16, Joi 13-20, vineri 11,30-15,30

Program 3:luni 18-21, marti 13-21, miercuri 18-21, joi 13-21, vineri 17-20, cu mentiunea ca zilele de concediu erau solicitate in zilele cu program 8 ore, motivatia fiind efectuarea rezidentiatului dar am informatii ca Donea Maria-Magdalena de fapt are un alt job ca medic de familie la Clinica ,,Sanamed”, dar programul de lucru este total neadecvat pentru un centru în care sunt protejați copii cu probleme grave de sănătate și dizabilități severe neuro-motorii..(program după ora 18??)

A.Nereguli sesizate pe parte medicala:

1. Dr. Donea Maria nu respectă atribuții din fișa postului delegând toate sarcinile asistentelor medicale (programări medic, comunicare cu medicii specialiști din alte unități spitalicești și cabinete medicale ,completare PIS(plan de intervenție specializat pentru sănătate) din dosarele copiilor, întocmire meniu copii, monitorizare stare de sănătate, monitorizare păstrare curășenie și igienă copii,verificare și completare aparat de urgență medicamente/materiale sanitare, evidența stocuri medicamente /materiale sanitare pentru a minusuri sau plusuri în farmacie a unor articole prin întocmire de referate de necesitate sau solicitare retete de la medic familie) prin acest lucru a creat stocuri de medicamente care nu au putut fi folosite, medicamente expirate etc. în repetate rânduri, fapte evidențiate în cercetarea disciplinara nr D36406/04.05.206, Nota internă a directorului general nr D51312/24.06.2016, procesul verbal de cercetare disciplinară din 21.11.2017 (subliniez faptul că printre aceste medicamente sunt și cele cu regim special de mare risc încadrate ca ,,stupefiante”);

2. Dr. Donea Maria Magdalena a adus prejudicii materiale DGASPC C-ța prin decontarea transportului prin Fan Curier a probei de sânge către INSMC București aparținând copilului S. N. în perioada 2015-2016 (acest transport era gratuit prin contract INSMC București cu firma de curierat pentru copiii cu diagnostic fenilcetonurie din evidența spitalului, lucru pe care Donea Maria nu l-a știut pentru că nu păstrat niciodată legătura cu dna dr Iorgulescu Daniela, conform atribuțiilor din fișa de post, cu care eu am vorbit și mi-a transmis nemulțumirea colaborării cu dr. Donea Maria din mai multe puncte de vedere, (fapte care afectează starea de sănătate a copiilor cu fenilcetonurie);

-în perioada iulie 2016-decembrie 2017 am sesizat următoarele aspecte (aceste fapte s-au petrecut și in anii anteriori fără ca să fie luate măsuri de către conducerea DGASPC C-ța) :

-că rețetele eliberate de medic de familie dr.Bădoiu Olivia sunt direcționate direct la farmacia Eurosantis zona Casa de Cultură, fără verificarea medicului de centru a stocurilor, în înțelegere cu dr. Donea Maria, asistenta ridicând doar medicamentele nerespectând prevederile Procedura Operationala medicamente/materiale sanitare, același lucru s-a întâmplat și cu rețete eliberate de alți medici specialiști pe care chiar Donea Maria le ducea doar la Farmacia Sensiblu-strada Cișmelei;

-carduri de sanatate ale tuturor beneficiarilor predate către asistenta dr neuro-psihiatru Cazan Cristina care venea în centru,( aspect interzis prin Procedura Operațională medicamente/materiale sanitare) pentru prescriere de retete, aceeași tehnică asistenta medicală ridica medicamentele de la farmacia aleasa de dr Cazan C.;

3. Dr. Donea Maria nu a informat conducerea DGASPC C-ța despre faptul că medicii NPI(neuro-psihiatrii) nu consultă copiii în centru așa cum prevede adresa de la Casa de Asigurări de Sănătate cu nr. PDG 634/09.02.2016,medicul de familie vine o dată/an la vaccinarea antigripală, iar copiii sunt transportați cu mașinile instituției (prejudiciu financiar) la medicii la care copiii sunt înscriși însoțiți de asistent medical și alt personal însoțitor; dr Golesteanu Gina vine în centru o dată/lună timp de 2 ore după ora 17, doar pentru a scrie rețete fără a consulta copiii;

4. Dr.Donea Maria nu a informat conducerea DGASPC C-ța despre tratamentul medical psihiatric acordat unor beneficiari care s-au autoagresat, au fost extrem de agitați sau au fost violenți punând în pericol ceilalți copii, fără efect în îmbunătățirea stării de sănătate, aceste situații sunt consemnate în rapoarte monitorizare comportament de către educatori/modul și cunoscute de psihologii centrului;

5. Dr.Donea Maria a încălcat Procedura Operaționala de Sistem referitoare la sponsorizare prin care a primit sponsorizări fără a anunța șeful de centru și fără înregistrarea lor;

6. Dr.Donea Maria nu a respectat Regulamentul Intern primind în centru persoane străine fără a anunța pe cineva din conducerea centrului( șef centru, director);

7. Dr.Donea Maria prin atitudinea sa arogantă de persoană rudă cu directorul executiv Ristea Mihaela nu a respectat principiul ,,lucru în echipă”,comunicare eficientă cu ceilalți angajați ai centrului, subordonare ierarhică șefului de centru, promovare imagine pozitivă a centrului, etc.;

8. Dr.Donea Maria nu consultă copiii doar îi vizitează de 4ori /lună, iar în cazul unor probleme de sănătate a delegat asistenta medicală pentru a vedea cazul și a prescris tratamentul medical (caz Chiparu Madalina, Stuparu Bianca etc), de fapt nici nu are când la program de lucru stabilit.

Am sesizat, în nenumătate rânduri, aceste nereguli conducerii unității, dar aceste sesizări au rămas fără răspuns. Din contră acestea au fost considerate ca fiind comunicare deficitară și au constituit un punct în decizia de desfacere a contractului meu individual de muncă.

B. Nereguli sesizate pe parte administrativă:

La reluarea activitații în iulie 2017:

1. toate spațiile centrului necesitau igienizare și reparații. Mobilierul era deteriorat și insuficient (paturi și dulapuri din dormitoarele copiilor), utilaje frigorifice uzate moral și depășite ca termen de funcționare, blocul alimentar cu pereții mucegăiți/deteriorați, dormitoare cu igrasie, în spălătorie mașinile de spălat rufe erau insuficiente (având în vedere specificul centrului și faptul că avem cei mai mulți copii cu enuresis dintre centrele pentru copii-ceea ce a dus la un consum mare de scutece absorbante/lună);

Concluzie: centrul a fost renovat în 2004 și de atunci nu s-a efectuat nici o operațiune de igienizare sectoare de activitate, în perioada 2004-2014 când am fost șef centru am igienizat parțial împreună cu angajații cu materiale cumpărate din banii personali.

În perioada decembrie 2016-martie 2017 s-au desfășurat lucrări de igienizare parțiale la modul 3 și 4 copii, hol principal, numai după o verificare și recomandare de la Avocatul Poporului. Prin nota informativă 1609/27.09.2016 și referat nr 390/21.02.2017 am adus la cunoștința și am solicitat igienizarea urgenta a blocului alimentar și a spălătoriei conform recomandărilor DSP C-ța, nu am primit nici un răspuns până în ianuarie 2018;

Blocul alimentar este igienizat după verificarile și recomandarea celor de la OPC Constanța în decembrie 2017.

2. personal insuficient, cu foarte multe ore suplimentare acumulate și neacordate, conform legii și zile de concediu de odihnă restante (a se vedea report situație la 01.01.2017 cu concedii restante până la 65 zile)

3. Jarnea Camelia șef centru 2015-2016 nu a acordat concediile de odihna conform programării și solicitării angajaților și recuperarea orelor suplimentare acumulate conform legii;

4. Jarnea Camelia a efectuat pontajul fără a verifica condicile, aducând prejudiciu salarial unor angajați,

5. Jarnea Camelia, actualul administrator cu atribuții de gestionar are o comunicare defectuoasă cu personalul din centru prin agresiune verbală și fizică (ex. Andronescu Elena, Arapu Maria, Coșuleanu Luminița, Uzum Maria, Vătafu Valerica, Aftanache Lenuța, Dobre Didina, Iftimie Florica, Stamat Ghe. etc) a făcut evaluarea personalului în ianuarie 2016 după bunul plac nu conform competențelor profesionale (ex.Vătafu Valerica, Coșuleanu Luminița, Chitez Daniela).

6. Jarnea Camelia nu și-a îndeplinit atribuțiile de informare și comunicare cu personalul prin faptul că nu a organizat nici o ședință săptămânală cu echipa pluridisciplinară și ședințe administrative lunare cu toți angajații conform standardelor minime obligatorii, Ordin 27/2004;

7. Jarnea Camelia nu a implementat nici o procedura la Centrul de Zi de Recuperare conform prevederilor standardelor minime obligatorii, Ordin 25/2004

8. Jarnea Camelia împreună cu gestionar Nicolae Antinogenia nu au respectat procedura eliberării bunurilor din gestiune și anume prin întocmire frauduloasă a referatelor de necesitate și bonurilor consum, astfel:

Referatele erau scrise de gestionar, semnate de personalul centrului din diferite sectoare de activitate, bunurile erau eliberate în totalitate din gestiune cu stoc 0, iar bonul de consum era întocmit la o diferență de 15-20 zile semnat de alți angajati decât cei care au ridicat bunurile, referatele erau modificate/adăugate de același gestionar, creând plus neînregistrat în gestiune în vederea sustragerii (caz concret depistat de mine în blocul alimentar cu Iftimie Florica, recunoscut de gestionar) și constatat de comisia de cercetare disciplinară în proces verbal data din 22.11.2017 (ceea ce este revoltător este că s-au găsit dosite în același loc medicamente, stupefiante, materiale igienico-sanitare, alimente, scutece, rechizite, alte materiale, imediat după încheierea inventarului anual 2017).

În vederea prevenirii furturilor am cerut prin referate montarea unor camere de supraveghere (referat nr 300/14.02.2017 si 2662/12.12.2017) dar această solicitare nu a fost soluționată;

9. Jarnea Camelia nu a respectat Procedura Operațională privind sponsorizările, în fapt s-au primit sponsorizări care nu au fost înregistrate (inclusive cele pe parte medicala),

10. Jarnea Camelia împreună cu Nicolae Antinogenia administratori nu și-au îndeplinit atribuțiile prevăzute în fișa postului și ROF-anexa 10 la Hotărâre CJ 278/25.10.2016, în fapt nu au verificat și implicat în buna funcționare a utilajelor și mijloacelor fixe din gestiunea centrului, să asigure echipament și cazarmanent beneficiari, stare de curățenie și igienă magazii, beciuri, sectoare de activitate, curte interioară, asigurarea necesarului de materiale și alimente astfel încât să asigure continuitatea activității, nu mi-au semnalat verbal sau scris niciodată o problemă, astfel încât în ianuarie 2017 nu s-a putut asigura necesarul de scutece și alimente necesare copiilor, datorită codului roșu de viscol și imposibilitatea aprovizionării, deși standardele prevăd că trebuie asigurat minim necesar pentru cazuri de urgență 7 zile.

11. în lunile mai-iunie 2017 datorită întârzierii încheierii noilor contracte de achiziție nu am avut materiale de curățenie și igienă, atât în blocul alimentar cât și la copii, personalul fiind cel care a asigurat necesarul din banii proprii și prin sponsori pe care i-am găsit;

12. Jarnea Camelia și Nicolae Antinogenia nu au respectat standardele de curatenie și igiena produselor alimentare atât în magazii cît și în beciul de alimente, eu personal am trimis pe Ștefan Tudora îngrijitor curățenie la Centrul de Zi de Recuperare și Boteanu Viorel să facă curățenie: să realizeze curățenie sub frigidere, să șteargă faianța murdară și să adune păianjenii din tavan;

13. Jarnea Camelia și Nicolae Antinogenia deși sunt gestionare de mai mulți ani și au participat în martie 2017 la curs perfecționare profesională în domeniul igienă produse alimentare nu cunosc prevederile legale prind depozitarea și manipularea produselor alimentare, fapt imputat de conducerea DGASPC C-ța mie ca șef centru;

14. Jarnea Camelia și Nicolae Antinogenia nu mi-au adus la cunoștința lipsa termometrelor din frigiderele în care depozitează produse alimentare ceea ce denotă lipsa de responsabilitate față de bunurile aflate în gestiune;

15. Jarnea Camelia și Nicolae Antinogenia la inventarul anual din noiembrie 2017 au făcut propuneri pentru casare a mijloacelor fixe și obiecte inventar fără a avea avizul /recomandarea celor care asigură service-ul acestora.

La cercetarea disciplinară din 21.11.2017 s-a constatat că sunt singura vinovată pentru probleme de ordin administrativ, deși în organigramă sunt două administratoare cu atribuții de gestionar ,iar în cercetările anterioare pentru dr. Donea Maria Magdalena, Jarnea Camelia și Nicolae Antinogenia nu s-au luat măsuri de sancționare.

Având în vedere că aceste fapte s-au întâmplat într-o unitate aflată în subordinea dumneavoastră și cunoscând grija și preocuparea pe care o aveți față de persoanele cu dizabilități, vă adresez rugămintea sa analizati, sa verificati și să dispuneți măsurile necesare,

Cu respect și încreder, Veli Ghiunur”.

Florentina BOZÎNTAN