Lufthansa ar putea fi interesată de Alitalia, după ce a preluat Air Berlin

8

Șeful Lufthansa, Carsten Spohr, a afirmat joi că operatorul aerian german ar putea fi interesat de preluarea Alitalia numai dacă va fi posibil să o ia de la început cu firma italiană, transmit DPA, Reuters și ANSA.

d5d0a025-0017-473b-bce3-cfb4ff8fb043

"Dacă va exista o șansă de creare a unei noi Alitalia, Lufthansa, în poziția de cea mai mare companie aeriană din Europa, va fi cu siguranță interesată să negocieze", a declarat Sporhr.

Acesta a adăugat: "Italia este o piață importantă pentru noi. Dar Alitalia, așa cum este astăzi, nu este un subiect".

La începutul lunii mai, acționarii Alitalia au votat în unanimitate plasarea companiei sub administrare specială. Conform legislației italiene, Guvernul va trebui să furnizeze fonduri pentru a menține operațiunile și va numi supervizori care să redreseze compania sau să ceară lichidarea ei. Administratorii vor prelua afacerea și vor prezenta o nouă strategie care ar putea include vânzarea de active, reducerea operațiunilor și a numărului de locuri de muncă. Strategia ar urmări să facă viabilă compania în următorii doi ani.

Lufthansa și-a consolidat joi poziția de lider pe piața aviației achiziționând părți importante din rivala Air Berlin, pentru 210 milioane de euro (249 milioane de dolari).

Lufthansa intenționează să folosească activele Air Berlin pentru a-și extinde rapid subsidiara low-cost Eurowings.

Joi, la Bursa de la Frankfurt, acțiunile Lufthansa au urcat cu peste 3%, ajungând la cel mai ridicat nivel din ultimii aproape 17 ani.

Lufthansa va prelua 81 de avioane de la Air Berlin, aproximativ jumătate din flota companiei, și va angaja 3.000 din angajații săi. De asemenea, va prelua și divizia Niki a Air Berlin și compania sa regională LG Walter.

Șeful Lufthansa, Carsten Spohr, și-a exprimat speranța că UE va aproba tranzacția până la sfârșitul lui 2017. Acesta a adăugat că operatorul aerian va investi în total aproximativ 1,5 de euro în urma acordului cu Air Berlin. Suma include investiții în noi avioane și costurile preluării angajaților.

În luna august, Air Berlin și-a declarat insolvența, după ce principalul său acționar, compania Etihad Airways din Abu Dhabi, a încetat să îi mai acorde sprijin financiar. Acest anunț a obligat Guvernul german să vină în sprijinul operatorului aerian cu un credit punte de 150 de milioane de euro pentru ca avioanele Air Berlin să poată zbura în continuare. Luna trecută, Air Berlin a informat că a ales duo-ul Lufthansa — easyJet drept ofertanți preferați cu care va negocia vânzarea celor 140 de aparate ale sale și că discuțiile se vor derula până la data de 12 octombrie, iar după încheierea unui acord compania germană va trebui să-și închidă operațiunile.

AGERPRES/(AS — autor: Mihaela Dicu, editor: Oana Tilică, editor online: Ada Vîlceanu)