Se pune cruce pe ‘cazanele’ din traficul rutier constănţean? Se introduce Inspecţia tehnică de siguranţă

27

Un mesaj la RAR şi se află kilometri reali

Se pune cruce pe ‘cazanele’ din traficul rutier constănţean? Se introduce Inspecţia tehnică de siguranţă

Vom spune adio autovehiculelor vechi și cu probleme tehnice? Menționăm că prim-vicepreședintele Autorității de Supraveghere Financiară, Ovidiu Wlassopol, a avut recent o întâlnire cu George Adrian Dincă, directorul general al Registrului Auto Român, în cadrul căreia au fost agreate de către ambele părți susținerea în implementarea și derularea a trei proiecte importante cu impact asupra tuturor autovehiculelor din România. Mai pe românește, se cam pune cruce pe… rable.

Primul proiect se referă la efectuarea inspecțiilor tehnice de siguranță pentru vehiculele cu avarii ale sistemelor de siguranță rutieră. În Strategia pentru Siguranța Rutieră, precum și în Planul de implementare a acesteia, adoptate prin Hotărârea de Guvern nr. 755/2016, este prevăzută creșterea siguranței rutiere prin îmbunătățirea stării tehnice a parcului auto, iar una dintre măsuri presupune introducerea inspecției tehnice de siguranță pentru repunerea în circulație a vehiculelor implicate în accidente rutiere majore.

Această măsură presupune ca unui autovehicul, ale cărui sisteme de securitate rutieră sunt grav avariate în urma unui accident, să i se suspende inspecția tehnică periodică (ITP), urmând ca după efectuarea reparației să i se efectueze o verificare a conformității stării tehnice. Dacă în urma acestei verificări, autovehiculul îndeplinește cerințele funcționale și dimensionale, inspecția tehnică periodică (ITP) reintră în valabilitate.

Această verificare va fi obligatorie doar pentru autovehiculele care au anumite tipuri de avarii ce pot pune în pericol siguranța rutieră. Măsura va avea consecințe asupra tuturor autovehiculelor. Al doilea proiect se referă la constituirea corpului constatatorilor de daună independenți. Acest proiect vine în completarea Normei RCA și va presupune liberalizarea acestei meserii, asigurându-se condițiile de independență, pregătire profesională și răspundere a viitorilor constatatori de daună. În următoarele luni va începe dezbaterea pe acest subiect, urmând ca în trimestrul trei al acestui an proiectul să devină funcțional.

Istoricul de kilometri al unui autovehicul s-ar putea afla printr-un sms trimis la RAR

Al treilea proiect se referă la un serviciu care va fi pus la dispoziție de către Registrul Auto Român, cu sprijinul ASF, pentru o informare rapidă, corectă și transparentă a cumpărătorilor de autovehicule la mâna a doua. Practic, printr-un sms transmis către Registrul Auto Român, cumpărătorii pot afla date despre istoricul de kilometri ai unui autovehicul, eventuale deficiențe avute în timp ale acestuia, precum și informații generale despre daunele înregistrate de către acel autovehicul.

Piața auto second hand din România a fost în ultimii ani subiectul unor dezbateri aprinse cu privire la falsificarea sau ascunderea unor informații relevante asupra uzurii sau stării tehnice a unui autovehicul. Autoritatea de Supraveghere Financiară, în limitele furnizării unor informații care se supun reglementărilor de protecție a datelor, va sprijini acest proiect prin transmiterea de informații privind cazierul de daune al fiecărui autovehicul pentru care a fost deschis vreun dosar de daună.

“Șoferii din România, consumatori de produse de asigurări, trebuie sprijiniți, informați și protejați de către ASF și RAR. Implementarea acestor proiecte ambițioase devine din acest moment prioritatea numărul unu atât pentru sectorul de protecție a consumatorilor din ASF, cât și pentru Registrul Auto Român. Vom prezenta periodic buletine informative cu privire la stadiul de implementare a acestor proiecte. Avem încredere că împreună vom însănătoși cele două piețe conexe care trebuie să se adapteze nevoilor consumatorilor”, a declarat Ovidiu Wlassopol, prim-vicepreședinte ASF.

Liliana CHIRU