Grupul Volkswagen a stabilit un record de vanzari in 2017 in pofida Dieselgate

Livrarile grupului auto german Volkswagen, care lupta cu Toyota si alianta Renault – Nissan – Mitsubishi pentru titlul de cel mai mare producator auto mondial, au crescut cu 4,3% in 2017 pana la 10,74 milioane vehicule, o cifra record care vine la doi ani dupa izbucnirea scandalului Dieselgate, informeaza AFP si Reuters, transmite AGERPRES. Grupul Volkswagen, care regrupeaza 12 marci, printre care automobilele VW, Audi, Porsche, Skoda, Lamborghini, Seat, Bentley si Bugatti, dar si camioanele MAN si Scania, a subliniat ca vanzarile sale au crescut accelerat cu 8,5% in luna decembrie 2017 pana la aproape un milion de vehicule. “Suntem recunoscatori clientilor nostri pentru increderea pe care o reflecta acest cifre. Vom continua sa facem tot ce putem in 2018 pentru a ne ridica si a depasi asteptarilor clientilor din intreaga lume”, a declarat directorul general de la Volkswagen, Matthias Muller. Livrarile Volkswagen in Europa au crescut cu 3,3% in 2017, pana la 4,3 milioane de vehicule, in timp ce in America de Nord au crescut cu 4% pana la 976.400 de unitati iar in regiunea Asia-Pacific au crescut cu 4,3% pana la 4,5 milioane vehicule. China si-a consolidat titlul de prima piata a grupului Volkswagen, cu 4,2 milioane de vehicule vandute, in crestere cu 5,1% comparativ cu 2016. Aceste cifre record ar putea permite Volkswagen sa devanseze, pentru al doilea an, Toyota in cursa pentru cel mai mare constructor auto mondial. Toyota urmeaza sa dea publicitatii la finele acestei luni rezultatele comerciale pentru anul 2017 insa conform propriilor sale estimari preliminare, in 2017 grupul nipon a vandut 10,35 milioane de vehicule. In ceea ce priveste grupul Renault, a acesta a anuntat deja ca anul trecut vanzarile sale au crescut cu 8,5% pana la un nivel record de 3,76 milioane vehicule, ceea ce inseamna ca grupul francez mizeaza pe performantele partenerilor sai japonezi, Nissan si Mitsubishi, pentru a prelua titlul de cel mai mare producator auto mondial. Impreuna, Renault-Nissan-Mitsubishi mizeaza pe vanzarea a 10,5 milioane de vehicule in 2017.

Phenianul pregateste o parada militara in ajunul Jocurilor Olimpice din Coreea de Sud

Coreea de Nord pregateste o fastuoasa parada militara inaintea deschiderii Jocurilor Olimpice de Iarna luna viitoare in Coreea de Sud, in pofida relansarii relatiilor intercoreene in domeniului sportului, relateaza joi presa sud-coreeana, citata de AFP, informeaza AGERPRES. Phenianul a suscitat ingrijorare pe plan international in 2017 prin cresterea numarului de lansari de rachete si efectuarea unui al saselea test nuclear prezentat ca fiind un experiment cu bomba cu hidrogen. Dar Nordul tocmai a acceptat sa participe la Jocurile Olimpice de la Pyeongchang, preconizate sa se deschida la 9 februarie, si sa participe impreuna la ceremonia oficiala de deschidere a evenimentului olimpic. Coreea de Nord, care celebreaza deseori prin parade militare tot felul de date aniversare, intentioneaza sa sarbatoreasca la 8 februarie 70 de ani de la infiintarea armatei sale, a informat agentia de presa sud-coreeana Yonhap. Aproximativ 12.000 de soldati, insotiti de echipamente de artilerie si diverse tipuri de armament, vor participa la o parada in apropiere de Phenian, conform Yonhap, care citeaza sub rezerva anonimatului o sursa sud-coreeana. ‘Credem ca Nordul va organiza o parada militara la 8 februarie pentru a marca data nasterii armatei sale regulate’, a spus sursa mentionata. Un purtator de cuvant al Ministerului Apararii sud-coreean a refuzat sa comenteze ‘probleme legate de serviciile de informatii militare’. Sarbatorile celebrate de Coreea de Nord variaza de la an la an, noteaza AFP. La 15 aprilie 2017, liderul nord-coreean Kim Jong-Un a prezidat o demonstratie spectaculoasa a armamentului tarii sale, intre care ceea ce arata ca o racheta balistica intercontinentala (ICBM), pentru a sarbatori implinirea a 105 ani de la nasterea fondatorului Republicii Populare Democrate Coreene (RPDC), Kim Ir-sen, bunicul actualului lider. Kim Jong-Un a evocat planul de celebrare a 70 de ani de la infiintarea armatei in acest an in discursul de Anul Nou, chemand armata ‘sa organizeze exercitii de lupta ca si cum ar fi batalii reale’. El a profitat de acest discurs pentru a intinde o mana Seulului si a propune participarea Coreei de Nord la Jocurile Olimpice de Iarna. Recent, Seulul si Phenianul si-au restabilit telefonul rosu in domeniul militar, decizand de asemenea sa participe la Jocurile Olimpice cu o echipa comuna de jucatori de hochei pe gheata feminin.

Programatorii cu studii medii, scutiti de impozit de la 1 februarie

Programatorii cu studii medii care urmeaza cursurile unei institutii de invatamant superior vor fi scutiti de impozitul pe salariu de la 1 februarie 2018, a anuntat, joi, Ministerul Comunicatiilor si Societatii Informationale, informeaza AGERPRES. Masura vizeaza un numar aproximativ de 15.000 de programatori, in plus fata de cei scutiti pana in prezent. Cei care vor sa beneficieze de aceasta scutire trebuie sa faca dovada inscrierii in invatamantul superior. “Aceasta este o masura prevazuta in programul de guvernare, promovata de Ministerul Comunicatiilor si Societatii Informationale care sustine astfel industria IT. Masura este menita sa contribuie la cresterea ponderii sectorului IT&C in PIB la 10% pana in 2020”, spun reprezentantii MCSI. De asemenea, ordinul sprijina atingerea indicatorilor de tara privind ponderea absolventilor de facultate in totalul populatiei din Romania. Pana in prezent, erau scutiti de impozitul de venitul salarial doar absolventii de studii superioare. Ordinul comun al MCSI, Ministerului Finantelor Publice, Ministerul Muncii si Justitiei Sociale si Ministerului Educatiei Nationale a fost publicat in Monitorul Oficial. Conform unui studiu al Asociatiei Romane pentru Industria Electronica si Software, publicat in luna decmbrie 2017, industria IT din Romania si-a dublat veniturile in 6 ani, ajungand o piata ce valoreaza aproximativ 5 miliarde de euro. Astfel, numarul companiilor din IT la nivel national a crescut in perioada 2011 – 2016 de la 9.823 la 14.339 si se previzioneaza ca va depasi numarul de 17.000, cifra de afaceri cumulata a firmelor de IT dublandu-se in ultimii 6 ani, la 5 miliarde de euro. In perioada 2011 – 2016, s-au inregistrat, practic, cu aproape 50% mai multe firme cu profil informatic, in contextul in care segmentul IT detine o pondere din ce in ce mai crescuta in economia nationala, depasind, impreuna cu domeniul tehnologiilor comunicarii, 6% din PIB. In cele 14.339 firme inregistrate in anul 2016 lucrau peste 100.000 de angajati, numarul acestora crescand cu 75% in ultimii sase ani, potrivit studiului mentionat.

Noi membri propusi in Consiliul de Administratie al CS Minaur

Doi noi membri sunt propusi in Consiliul de Administratie al CS Minaur, acestia urmand sa reprezinte Consiliul Local Baia Mare in respectivul CA. Este vorba despre Adina Dumitru si Vasile Viman, cele doua propuneri urmand a fi supuse votului consilierilor locali in sedinta extraordinara de vineri, 19 ianuarie. Inainte de asta, pe ordinea de zi se va afla un alt proiect de hotarare cu privire la Minaur, cel privind modificarea Anexei nr. 1 la Hotararea Consiliului Local nr. 91/2017 privind aprobarea Regulamentului de Organizare si functionare al clubului. Astfel, potrivit articolului 1 al proiectului “se aproba modificarea art. 8 alin. 2 din Anexa nr. 1 la Hotararea Consiliului Local nr. 91/2017 privind aprobarea Regulamentului de Organizare si functionare al Clubului Sportiv Minaur, care va avea urmatorul continut: Art.8 alin. 2 Consiliul de Administratie este format din 5 membri, dintre care trei sunt numiti de catre Consiliul Local,iar doi de catre Primarul Municipiului Baia Mare. Din randul persoanelor desemnate se alege un Presedinte, un Vicepresedinte si membrii. Vlad HERMAN

Alerta ANM: Informare de vreme severa in Maramures

ANM anunta vreme severa in Alba, Arad, Bihor, Bistrita-Nasaud, Brasov, Cluj, Covasna, Harghita, Hunedoara, Maramures, Mures, Satu Mare, Sibiu, Salaj, in data de 19 ianuarie, intervalul orar 01:00-15.00. In intervalul mentionat in Crisana, Maramures si local in Transilvania vor fi precipitatii mai ales sub forma de lapovita si ninsoare, in general, moderate cantitativ, iar vantul la rafala va avea viteze cuprinse intre 50 si 70 km/h trecator viscolind ninsoarea. Pe arii restranse va fi polei. In Carpatii Meridionali si de Curbura rafalele vor atinge 60…70 km/h, iar pe creste 80…85 km/h spulberand zapada depusa. ZiarMM

UNTRR: Rovinieta s-ar putea scumpi cu 200% pentru autovehiculele de marfa cu masa intre...

Rovinieta s-ar putea scumpi cu 200% pentru cele 30.000 de autovehicule de transport marfa cu masa autorizata intre 3,5 si 12 tone, potrivit unui proiect de ordonanta guvernamentala, se arata intr-un comunicat al Uniunii Nationale a Transportatorilor Rutieri din Romania (UNTRR), remis, miercuri, AGERPRES. “Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri din Romania (UNTRR) atrage atentia ca proiectul de Ordonanta a Guvernului pentru modificarea anexei nr. 1 la Ordonanta Guvernului nr. 15/2002 privind aplicarea tarifului de utilizare si a tarifului de trecere pe reteaua de drumuri nationale din Romania afecteaza cel mai mult cele aproximativ 30.000 de autovehicule de transport marfa cu masa maxima autorizata intre 3,5 tone si 12 tone. Acestea vor trebui sa plateasca tarife de rovinieta pentru o zi de 12 euro, in crestere cu 33% de la 9 euro pentru vehiculele de peste 12 t, cu 71,42% de la 7 euro pentru vehiculele intre 7,5 – 12t si in urcare cu 200% de la 4 euro la 12 euro pentru vehiculele intre 3,5 – 7,5t”, spun oficialii UNTRR. Cele peste 100.000 de autovehicule de transport marfa de peste 12 t (categoria F), vor plati 12 euro in loc de 11 euro la vinieta de o zi, iar pentru rovinieta de 30 zile aceasta categorie de autovehicule va plati cu 5 euro in plus de la 55 la 60 de euro. In principal, cresterea valorilor rovinietelor prin proiectul mentionat afecteaza cel mai mult autovehiculele din categoria C (intre 3,5 – 7,5t) si apoi autovehiculele din categoria D (intre 7,5 – 12t). Proiectul publicat nu vizeaza nicio modificare pentru valorile rovinietelor pentru autoturisme (categoria A) si nici pentru autovehiculele de transport persoane indiferent de numarul de locuri, sub sau peste 23 locuri (categoriile G si H). In prezent, la nivelul Comisiei Europene se discuta modificarea Directivei 1999/62/CE prin directiva eurovignetei, prin care se urmareste implementarea conceptului de plata a taxelor pe kilometru si nu pe timp, asa cum se aplica in prezent in Romania. CE considera ca masura propusa in proiectul de directiva contribuie la aplicarea in mod consecvent a principiilor ‘poluatorul plateste’ si ‘utilizatorul plateste’ in vederea generarii de venituri si a asigurarii de finantare pentru investitiile viitoare in transporturi. “In Romania, principala problema este legata de dezvoltarea insuficienta a infrastructurii rutiere, astfel ca cel mai probabil va fi solicitata o perioada cat mai lunga de tranzitie pana cand Romania isi dezvolta infrastructura, dar care potrivit estimarilor actuale nu va putea depasi anul 2027. Totodata, in Romania, astazi nu se tine cont de nivelul de poluare, in timp ce restul tarilor taxeaza suplimentar acest aspect, in cadrul conceptului ‘internalizarea costurilor externe’, se mai arata in comunicat. Tendinta de taxare la kilometru a autovehiculelor comerciale de transport marfuri s-a extins odata cu extinderea retelei de autostrazi si drumuri expres, de la tari cu traditie in taxarea pe autostrazi precum Franta, Italia, Spania, Germania, la tari precum Austria, Cehia, Ungaria. Unele dintre aceste tari taxeaza autoturismele in functie de distanta parcursa (Italia, Franta) sau pe timp – prin viniete/stickere cu diferite valabilitati (Austria, Romania, Ungaria) sau absolut deloc, cum este cazul Germaniei. Germania intentioneaza sa introduca la 1 iulie 2018 o taxare de 130 euro pe an pentru autoturisme, insa pentru utilizatorii celor inmatriculate in Germania, statul va oferi posibilitatea deducerii acestei valori din impozitul anual. Acest aspect a determinat Austria sa deschida un proces impotriva Germaniei la Curtea Europeana de Justitie pentru anularea acestei discriminari, deoarece utilizatorii autoturismelor cu alte numere de inmatriculare decat de Germania nu au nicio facilitate. In Romania, taxarea pentru utilizarea celor peste 17.000 km de drumuri nationale (autostrazi – 748 km, drumuri europene, drumuri cu trei benzi de circulatie, drumuri cu patru benzi de circulatie, drumuri cu sase benzi de circulatie), acelasi autovehicul de 40t, cu mai mult de 5 axe, plateste intre 11 euro/zi si 1.210 Euro/an indiferent de numarul de kilometri parcursi sau de nivelul emisiilor poluante. Drumurile judetene insumeaza aproape 35.400 km, iar cele comunale peste 33.100 km, ambele categorii au administratori diferiti si pot avea propriile tarife de utilizare a infrastructurii proprii, cat si propriile portante, de obicei inferioare retelei principale, precum si propriile tarife pentru depasirea acestor valori. Un autoturism plateste astazi in Romania 28 euro/an, in Austria 87,3 euro/an (Austria are o retea de autostrazi de 1.720 km), in Ungaria 140 euro/an (Ungaria are o retea de autostrazi de 1.500 km), in Bulgaria 50 euro/an (Bulgaria are o retea de autostrazi de 800 km), iar in Germania (reteaua de autostrazi are 13.000 km), daca se va aplica de la 1 iulie 2018 sau din 2019, 130 euro/an. “UNTRR sustine necesitatea accelerarii ritmului de construire de autostrazi in Romania, aceasta fiind o prioritate atat pentru sectorul transporturilor cat si pentru intreaga economie nationala. Consideram ca autostrazile trebuie construite in ordinea descrescatoare a costului de oportunitate, avand in vedere rolul autostrazilor de raspandire a dezvoltarii de-a lungul regiunilor strabatute prin crearea de locuri de munca, crearea unui mediu favorabil investitiilor si dezvoltarii centrelor de productie si logistice, facilitarea turismului prin valorificarea zonelor turistice. Este evident ca, inainte de orice alt punct din tara, trebuie conectat Bucurestiul ca principal centru economic (tot ca prioritate in costul de oportunitate) cu reteaua de autostrazi din UE – Ungaria (Nagylak) prin Coridorul pan-european nr. IV. O autostrada care nu e conectata la o retea nu isi indeplineste funcsia de raspandire a dezvoltarii de-a lungul regiunilor strabatute”, se mai arata in comunicat.

Ramai conectat

Cele mai recente articole

Constanța, SUB VIJELIE: PANOURI, ORNAMENTE și SEMAFOARE CĂZUTE, MAŞINI SPULBERATE DE VÂNT!

Constanța, SUB VIJELIE: PANOURI, ORNAMENTE și SEMAFOARE CĂZUTE, MAŞINI SPULBERATE DE VÂNT!Judeţul Constanţa a fost sub două coduri pe parcursul zilei de joi - galben şi portocaliu, ambele de vreme rea, cu vânt puternic şi ninsori. Au existat zeci de localităţi fără curent electric, maşini blocate în trafic, microbuze răsturnate la primele ore ale zilei! Pe DN3 a fost dată alarma de la primele ore: trei autoturisme au fost împise de vânt în afara părţii carosabile, pe porţiunea Murfatlar-Ciocârlia. Iar de la acest incident, intervenţiile au curs! Zeci de maşini blocate în trafic, la Pietreni, microbuz răsturnat spre Mangalia, TIR răsturnat pe podul de la Agigea şi aşa mai departe. Ultilajele Regiei Judeţene Autonome de Drumuri şi Poduri au acţionat permanent, la fel şi cele ale Regionalei de Drumuri. Şi conducerea Consiliului Judeţean Constanţa - preşedintele Horia Ţuţuianu - s-a aflat în judeţ, pentru a monitoriza intervenţiile. Nu au lipsit nici reprezentanţii Prefecturii. Şi municipiul Constanţa a fost martorul mai multor incidente, cauzate de vântul puternic. Astfel, locuitorii din Constanța au sesizat faptul că pe raza municipiului Constanța au căzut mai multe panouri publicitare din cauza vântului puternic. Totodată, joi, 18 ianuarie, mai mulți copaci de mici dimensiuni au fost puși la pământ cu lejeritate de vijelie. Într-un alt caz, un copca a distrus un autoturism! În unele zone ale orașului, oamenii au reclamat că o parte din ornamentele de Crăciun, montate de Primărie, stau să cadă. Desigur, pe grupurile de Facebook, șoferii au anunţat și faptul că semafoarele din oraș au fost aproape smulse de vânt, mai ales în zona Trocadero! C.C., A.C.

Autoritățile constănțene fac ORDINE: două terenuri cu gunoaie, igienizate, iar oamenii străzii, duși la...

Autoritățile constănțene fac ORDINE: două terenuri cu gunoaie, igienizate, iar oamenii străzii, duși la spitalPolițiștii locali, împreună cu reprezentanți de la mai multe instituții din Constanța au descins, joi dimineață, în două zone din municipiu, unde în mod frecvent se aciuează oameni fără adăpost. Joi, oamenii legii au descins în zona de la capătul străzii Barbu Delavrancea (în spatele Centrului Albatros) și pe strada Clopoțeilor, din cartierul Compozitorilor, de lângă Biserica Intrarea în Biserică a Maicii Domnului. Despre problemele pe care le fac respectivele persoane fără adăpost, pe strada Clopoțeilor, cotidianul „Replica de Constanța” a scris în repetate rânduri, la sesizarea locuitorilor din zonă. La acțiune au fost prezenți, pe lângă polițiști locali, agenții de poliție de la Secția 2, reprezentanți ai Direcției de Sănătate Publică, Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Constanța, Direcția de Sănătate Veterinară Constanța și lucrători ai firmei de salubrizare SC. Polaris M. Holding, scopul fiind igienizarea și dezafectarea adăposturilor improvizate. Au fost identificate trei persoane din județul Tulcea, care se aflau pe terenurile respective fără forme legale, dintre care pentru două persoane identitatea nu a putut fi stabilită. Cele două persoane aveau probleme de sănătate, motiv pentru care a fost solicitat Serviciul de Ambulanță Constanța, pentru transportarea lor la spital. Reprezentanții DSV Constanța au întocmit o notă de constatare cu privire la deținerea unor animale din rasa cabalină, de către două persoane, în care s-a dispus ca, în termen de șapte zile, să microcipeze animalelel. „Astfel de acțiuni se vor desfășura în mod periodic, în scopul prevenirii și combaterea încălcării normelor legale în vigoare”, au precizat reprezentanții Poliției Locale Constanța. Florentina BOZÎNTAN

Profesorii reclamă: ‘Suntem UMILIȚI! Secretarele și șoferii din primării au salarii mai mari decât...

Profesorii reclamă: 'Suntem UMILIȚI! Secretarele și șoferii din primării au salarii mai mari decât noi!'Cât preț pun guvernanții pe educație? Deloc, atrage atenția Federația Sindicatelor Libere din Învățământ, în condițiile în care angajații din educație au printre cele mai mici salarii din sistemul bugetar, în ciuda majorărilor anunţate în acest an. „Avem profesori care sunt plătiţi cu mult mai puţini bani decât secretarele sau şoferii din primării, care beneficiază de salarii stabilite discreţionar. Este de-a dreptul revoltător, cum au reuşit aleşii să ajungă la salarii de zece ori mai mari decât ale profesorilor care au ani întregi de experienţă la catedră”, atrage atenția Simion Hancescu, președintele federației. „De la 1 ianuarie 2018 un profesor debutant, care avea în luna decembrie a anului trecut un venit net de 1.440 de lei, va primi o majorare salarială de doar 55 de lei. Este suma reală pe care o primeşte un cadru didactic, după creşterea salariului brut cu 25%. În realitate, majorarea salariului net este de doar 3,8%, după ce vor fi plătite contribuţiile către stat. Un profesor cu peste 40 de ani de muncă va avea de la 1 ianuarie 2018 salariul net de 2.887 lei ceea ce înseamnă o creştere a acestuia cu 117 lei, respectiv, o creştere reală de 4,2%”, precizează aceeași sursă. „Îi reamintim, pe această cale, ministrului Muncii, Lia Olguţa Vasilescu, faptul că această lege a fost elaborată, fără să existe negocieri serioase, confederațiile sindicale nu au primit acest proiect și nu au avut posibilitatea de a analiza proiectul în ansamblu. Au fost doar întâlniri separate cu liderii domeniilor ocupaționale, cărora li s-au prezentat grilele sectoriale și care nu au știut ce se întâmplă și în celelalte sectoare de activitate, așa cum au decurs negocierile la Legea nr.284/2010. Legea de salarizarea în sistemul bugetar ar fi trebuit să așeze salariații în grile în funcție de cât de mult depinde dezvoltarea economică a României de domeniul din care fac parte aceștia. Privind grilele de salarizare, admninistrația și cei care lucrează în instituțiile de forță ale statului român sunt domeniile cele mai importante din România, în viziunea celor care au aprobat această lege”, au afirmat „Iată câteva exemple de indemnizaţii ale aleşilor locali – valoarea brută, de la 1 ianuarie 2018: Viceprimar de comună sub 3.000 locuitori – 5.700 de lei (coeficient – 3); Viceprimar de municipiu reședință de județ – 15.200 de lei (coeficient – 8); Primarul Capitalei – 19.000 de lei (coeficient – 10). Însă, pentru angajaţii din primării şi consilii locale sau judeţene nu există coeficienți de ierarhizare, salariile acestora depinzând de bunăvoința șefului instituției și de venitul pe care îl primeşte acesta. Aşa s-a ajuns la situația în care sunt primării în care şoferii sau secretarele au salarii mai mari decât un profesor cu 25 de ani vechime”, a mai arătat Simion Hancescu. Florentina BOZÎNTAN