Siemens va desființa 6.900 de locuri de muncă

Conglomeratul industrial german Siemens a anunțat joi că va elimina 6.900 de locuri de muncă la nivel mondial, dintre care jumătate în Germania, ca răspuns la modificările apărute în sectorul producției de energie, informează Reuters. 7d457364-9bad-4acc-909c-4b10bee811d2 "Industria producției de electricitate traversează perturbări de o amploare și o viteză fără precedent. Energiile regenerabile pun alte forme de producție de electricitate sub o presiune crescută", a explicat, într-un comunicat, Lisa Davis, membru în comitetul director al Siemens. Grupul a precizat că aproximativ jumătate din locurile de muncă vor fi eliminate în Germania, unde compania intenționează să închidă uzinele sale de la Goerlitz și Leipzig. Pe lângă Germania, măsurile de restructurare vor duce la eliminarea a aproape 1.100 de locuri de muncă în alte țări europene. Săptămâna trecută, Siemens a anunțat că profitul său a scăzut la 2,2 miliarde de euro în trimestrul al treilea, de la 2,4 miliarde de euro în aceiași perioadă a anului trecut. Profitul realizat de operațiunile de electricitate și gaze naturale a scăzut cu 40% în ultimul exercițiu fiscal. Decizia celor de la Siemens vine la scurt timp după ce conglomeratul industrial american General Electric a dezvăluit propriul plan de restructurare, după un an 2017 dezastruos. Ambele companii se confruntă cu o încetinire a cererii pentru echipamente destinate producției de electricitate pe baza utilizării de combustibili fosili într-un moment în care energiile regenerabile devin mai rentabile din punct de vedere economic. AGERPRES/ (AS-autor: Constantin Balaban, editor: Andreea Marinescu, editor online: Gabriela Badea)

Iancu: Petrom a cerut o hotărâre de Guvern care discrimina alte companii; Nicolescu: Este...

OMV Petrom a cerut Guvernului în 2012 elaborarea unui act normativ prin care să beneficieze doar de gaze de producție internă pentru centrala de la Brazi, în perioada în care Răzvan Nicolescu, ajuns ulterior ministrul al Energiei, era director de afaceri corporative în cadrul companiei, a declarat, joi, deputatul PSD Iulian Iancu. a2066fb4-b56e-4d4e-9acb-3b17cdd37288 Fostul ministrul de resort Răzvan Nicolescu (în perioada martie-decembrie 2014) a participat, joi, la audierile din cadrul Comisiei parlamentare de anchetă privind activitatea ANRE, condusă de deputatul PSD Iulian Iancu. De-a lungul audierii, Iancu și Nicolescu s-au contract aproape încontinuu, amândoi vorbind unul peste altul, pe ton ridicat, în timp ce ceilalți membri ai comisiei încercau să restabilească calmul în sală. Nicolescu a început prin a spune că deține date care ar putea ajuta în ancheta Comisiei, însă Iancu a precizat că întâi membrii Comisiei îi vor pune întrebări. A urmat apoi un lung schimb de replici între cei doi pe această temă, Nicolescu susținând că vrea să ofere datele cu care a venit, Iancu refuzând și continuând să-i pună întrebări. Într-un final, după mai bine de cinci minute în care cei doi s-au contrazis, Nicolescu și-a ținut totuși discursul, relatând cum în perioada când era ministru prețul energiei a scăzut, iar el a emis un ordin prin care erau obligatorii tranzacțiile de gaze pe bursă și a prelungit calendarul de liberalizare la gaze. "În anul 2014, principalul obiectiv al comisiei de anchetă, prețurile au fost în scădere la energie electrică și pe o creștere mult mai mică decât era preconizat la gazul natural. Relația cu ANRE nu a fost lipsită de divergențe, dar pe cei de acolo i-am simțit integri. Cu toate acestea, am inițiat un proiect de lege prin care am propus cele mai aspre reguli privind conflictul de interese din autoritățile de reglementare din UE, pe care l-am lucrat cu cei din autoritatea de reglementare din Marea Britanie, care întărea și mai mult capacitatea și independența ANRE", a spus Nicolescu. În continuare, Iancu l-a întrebat dacă, în 2012, când era director de afaceri corporative la Petrom, a participat la discuțiile prin care se pregătea o hotărâre de Guvern prin care Petrom să utilizeze doar gaze de producție internă la centrala de la Brazi, inclusiv într-o reuniune care a avut loc la Consiliul Concurenței, în care se punea în discuție discriminarea consumatorului final prin acea exceptare. "Observ la dumneavoastră nu dorința de a pune întrebări și de a afla adevărul, ci o încercare de a insinua și a manipula. În anul 2012, ministrul Economiei în Guvernul României era Daniel Chițoiu, vă adresez rugămintea să îl invitați și să-l întrebați. Eu am participat la milioane de dezbateri publice, nu știu dacă am participat sau nu la asta", a susținut fostul ministru. "Gata, am încheiat discuția", a spus Iancu, în replică. Nicolescu l-a întrebat și el pe Iancu dacă a participat la privatizarea Petrom, dar ceilalți membri ai comisiei au intervenit din nou între cei doi. "Aici e Comisia de anchetă ANRE care pune întrebări, invitații răspund. Domnule Nicolescu, totuși, nu puneți dumneavoastră întrebări membrilor Comisiei, iar pe de altă parte, domnule președinte Iancu, vă rugăm să fiți concis, ca să știm până la urmă ce relevanță au aceste întrebări din trecut, care este sensul, că suntem așa într-un balamuc și nu înțeleg...", a spus senatorul PNL Daniel Zamfir. "Din nou, Comisia de anchetă a devenit problema dumneavoastră, domnule Iancu. Dacă aveți o problemă personală cu domnul Nicolescu, nu cred că este problema noastră, dar nu mai putem asista la un asemenea nivel al dezbaterilor care se îndepărtează de scopul acestei comisii, vă rog să terminăm cu acest ping-pong", a spus și deputata USR Cristina Prună. Totodată, Nicolescu a fost întrebat de un membru al comisiei dacă, în calitatea sa de ministru, a favorizat în vreun fel compania Petrom, iar el a răspuns că niciodată. El i-a spus lui Iancu: "Am avut tot timpul senzația, și am în continuare, inclusiv prin comportamentul dumneavoastră de astăzi că este o dispută de fapt personală și ce mă doare cel mai tare este că, dacă am merge într-un loc privat sau într-o piață publică și am avea astfel de discuții, nu aș avea nicio problemă, dar am sentimentul că folosiți instituții și instrumente democratice ale statului român pentru a vă rezolva vendete personale, lucru care mă doare". "Deja ați depășit limita", i-a răspuns Iancu. După ce audierea lui Nicolescu s-a terminat, Iancu a chemat în sală un fost consilier juridic al Ministerului Economiei, Teodor Bobiș, care a relatat cum, în 2012, Nicolescu, la acea vreme director de afaceri corporative în Petrom, în timpul unei dezbateri la Consiliul Concurenței privind solicitarea Petrom de a consuma gaze de producție proprie pentru centrala de la Brazi, l-ar fi catalogat drept "trădător de țară" pentru că s-ar fi opus dorinței Petrom. Nicolescu s-a întors ulterior în sală și a precizat că se va întâlni în instanță cu domnul Bobiș. "Vreau să știți că în privința independenței dumneavoastră sau mai bine zis a lipsei dumnevoastră de independență, am depus ieri un memoriu la cei doi președinți ai Parlamentului României. Nu spun despre ce este vorba, sunt lucruri foarte grave. Aștept să se pronunțe Parlamentul României și am încredere că este în stare să-și facă curat în propria ogradă", a adăugat Nicolescu. După încheierea ședinței, Iancu le-a declarat jurnaliștilor: "Ați fost martori la dispută. Nouă ni s-a spus aici că OMV Petrom a făcut demersuri atât în perioada Guvernului Ungureanu, când Bode era ministrul Economiei — domnia sa a spus că și lui i s-a făcut această solicitare expresă din partea OMV Petrom, dar că nu i-au dat curs. OMV Petrom a revenit cu această solicitare, în perioada Guvernului Ponta. Au venit cu o propunere de hotărâre de Guvern, care a fost supusă ministerului prin secretariatul de stat în energie și s-a cerut punctul de vedere al consilierului juridic, domnul Bobiș. La discuții a participat din partea OMV Petrom domnul Răzvan Nicolescu. Consilierul juridic nu a acceptat forma prezentată, pentru că era o clară discriminare, pentru că era menționat doar OMV Petrom beneficiar, nu au ajuns la nicio concluzie, au făcut o dezbatere la nivelul Consiliului Concurenței și în timpul acelei discuții, întrucât domnul Bobiș și-a menținut punctul de vedere, s-a intrat într-o situație conflictuală. Domnia sa a relatat că a fost făcut trădător de țară pentru că nu susține punctul de vedere al OMV Petrom", a precizat Iancu. Ministerul Economiei, condus la acea vreme de Daniel Chițoiu, a introdus și Romgaz printre beneficiarii acestei hotărâri, alături de OMV Petrom. AGERPRES/(AS — autor: Florentina Cernat, editor: Andreea Marinescu)

Taxa auto, restituită până la 31 decembrie 2018, iar timbrul de mediu până în...

Restituirea sumelor reprezentând taxa specială pentru autoturisme și autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule și taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule se va face până cel târziu până la 31 decembrie 2018, iar pentru timbrul de mediu pentru autovehicule până la 31 martie 2019, pe baza unei proceduri administrative, reiese din prevederile Proiectului de ordin privind aprobarea normelor metodologice de aplicare a OUG 52/2017, supus dezbaterii publice pe site-ul Ministerului Mediului. 49edd258-1eae-4dfb-9fc3-c62492239cf8 Sumele restituite vor conține și dobânda aferentă calculată pe baza sumei de restituit înmulțită cu numărul de zile aferent perioadei cuprinsă între data perceperii taxei/timbrului și data restituirii efective și cu nivelul dobânzii prevăzut în Codul de procedură fiscală, respectiv de 0,02% pe zi. Pentru a primi înapoi taxa, contribuabilul trebuie să depună o cerere la administrația fiscală centrală competentă în administrarea acestuia. La cerere se vor anexa documentul doveditor al plății taxei, respectiv chitanța fiscală/ordinul de plată și extrasul de cont, după caz, care să ateste efectuarea plății acesteia, în original sau în copie. De asemenea, este nevoie de cartea de identitate a vehiculului și certificatul de înmatriculare, în copie, din care să reiasă calitatea contribuabilului de fost sau actual proprietar al autovehiculului pentru care se solicită restituirea sumelor. În situația în care nu s-a putut identifica în baza de date documentul care atestă plata, compartimentul de specialitate al unității fiscale editează din sistem informatic o listă cu contribuabilii pentru care nu a fost identificată plata, care va cuprinde cel puțin următoarele informații: denumire sau nume și prenume contribuabil/codul de identificare fiscală al contribuabilului, seria cărții de identitate a autovehiculului, numărul și data documentului de plată anexat de contribuabil la cerere sau, după caz, suma plătită pentru care nu a putut fi identificată plata taxei/timbrului a cărei restituire se solicită. După verificările aferente, compartimentul de specialitate va transmite unității Trezoreriei lista identificată. "În situația achitării sumelor de restituit de către societățile de leasing, cererea de restituire se depune de către proprietarii care au achiziționat autovehiculele prin sistemul de leasing financiar (...) Dreptul contribuabilului de a cere restituirea se naște la data intrării în vigoare a ordonanței de urgență, respectiv la 7 august 2017, indiferent de momentul la care s-a perceput taxa, iar cererea de restituire se depune, sub sancțiunea decăderii, până la data de 31 august 2018. Prin organ fiscal central competent se înțelege organul fiscal central din subordinea Agenției Naționale de Administrare Fiscală, competent în administrarea obligațiilor fiscale datorate de contribuabil", se notează în document. Restituirea efectivă a sumelor se efectuează de către unitatea Trezoreriei Statului la care este arondat organul fiscal central competent, astfel: taxa specială pentru autoturisme și autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule, taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, în perioada 1 ianuarie 2018 — 31 decembrie 2018; timbrul de mediu pentru autovehicule, în perioada 1 septembrie 2018 — 31 martie 2019. În vederea soluționării cererii de restituire a sumelor, unitatea fiscală centrală competentă întocmește, în două exemplare, după caz, fie Decizia de soluționare a cererii, fie Decizia de respingere a cererii de restituire reprezentând taxa specială pentru autoturisme și autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule, taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule și timbrul de mediu pentru autovehicule. Pe de altă parte, sumele stabilite de către instanța judecătorească prin hotărâre definitivă se restituie de către organele competente astfel: taxa specială pentru autoturisme și autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule și taxa pentru emisiile poluante pentru autovehicule se restituie în termen de 120 de zile de la data depunerii cererii, dar numai devreme de 1 ianuarie 2018; timbrul de mediu pentru autovehicule se restituie în termen de 120 de zile de la data depunerii cererii, dar nu mai devreme de 1 septembrie 2018. Proiectul de ordin privind aprobarea normelor metodologice de aplicare a OUG 52/2017 va fi în dezbatere publică până pe data de 23 noiembrie 2017, iar persoanele și instituțiile interesate pot transmite opinii/propuneri/sugestii, la Administrația Fondului de Mediu (AFM). AGERPRES/(AS — autor: Daniel Badea, editor: Andreea Marinescu, editor online: Gabriela Badea)

Programele de asistență convenite de UE cu Grecia au fost doar parțial un succes,...

Modalitatea în care Uniunea Europeană a gestionat cele trei programe de asistență acordate Greciei în timpul crizei financiare a avut mai multe deficiențe majore, iar aceste programe și-au îndeplinit doar parțial obiectivele, în condițiile în care creșterea economică rămâne slabă, datoria a crescut, iar capacitatea băncilor de a acorda credite este restricționată, se arată într-un raport publicat joi de Curtea Europeană de Conturi, informează Reuters. 52917c8b-4468-4911-8635-ea8c8c2996a6 UE și creditorii internaționali au acordat Grecie ajutoare financiare de peste 350 de miliarde de euro începând din 2010 pentru a evita intrarea țării în incapacitate de plată și a evita răspândirea crizei la restul zonei euro. Pentru a obține aceste fonduri autoritățile de la Atena au fost nevoite să adopte o serie de reforme structurale majore precum și măsuri nepopulare de austeritate. Programele "au promovat reforme și au evitat intrarea Greciei în incapacitate de plată, însă capacitatea țării de a se finanța singură de pe piețele financiare rămâne o provocare", susține Curtea Europeană de Conturi. În raportul său, care se concentrează pe activitatea Comisiei Europene, executivul comunitar, Curtea Europeană de Conturi apreciază că programele "doar au ajutat Grecia să își revină într-o măsură limitată". Auditorii au descoperit unele "deficiențe" în modul în are au fost concepute programele destinate Greciei. "Unele măsuri cheie nu au fost suficient justificate", se arată în raport. Curtea Europeană de Conturi a subliniat că o mare parte din cele 45 de miliarde de euro injectate în sistemul bancar din Grecia ar putea să nu fie recuperate niciodată. "Pentru alte măsuri, Comisia nu a luat în mod comprehensiv în calcul capacitatea de implementare a Grecie în procesul de elaborare, și astfel nu a adaptat în conformitate amploarea și calendarul", susțin auditorii. Deși raportul Curții Europene de Conturi se concentrează pe activitate Comisiei, executivul comunitar este doar una din entitățile troicii, care include Fondul Monetar Internațional și Banc Centrală Europeană, care a supervizat programele de asistență convenite cu Grecia. Într-un răspuns la raportul Curții Europene de Conturi, Comisia Europeană subliniază că "designul și implementarea reformelor cruciale a avut loc în contextul unei situații economice dificile și al unei instabilități severe pe piețele financiare". De asemenea, Comisia susține că aplicarea programelor a fost complicată de criza politică prin care a trecut Grecia în perioada acordurilor de asistență, criză care a provocat colapsul mai multor guverne. În sfârșit, Comisia concluzionează că în pofida unor circumstanțe complexe, obiectivele principale ale programelor au fost îndeplinite prin evitarea intrării Greciei în incapacitate de plată și asigurarea stabilității financiare a zonei euro. Curtea Europeană de Conturi este responsabilă de auditul finanțelor UE. Anul trecut, Curtea Europeană de Conturi a apreciat că, pe ansamblu, modul în care Comisia a gestionat acordurile de asistență acordate Irlandei, Portugaliei, Ungariei, Letoniei și României a fost unul slab. AGERPRES/(AS-autor: Constantin Balaban, editor: Mariana Nica)

Valoarea totală a tranzacțiilor online va depăși 175 de milioane de lei, în „Vinerea...

Valoarea totală a tranzacțiilor online va depăși 175 de milioane de lei, pe 17 noiembrie, de Black Friday, în creștere cu 55% față de anul anterior, estimează unul dintre furnizorii de servicii de plată online. 4e2e98f0-7bae-4967-9abe-1c94f060b3da Conform prognozelor de piață, 30% din totalul comenzilor de Black Friday vor fi achitate online, iar plata cu cardurile de rate vor reprezenta peste 40% din total, echivalentul a 50 de milioane de lei, comparativ cu un procentaj de 33% consemnat în 2016. În ceea ce privește produsele preferate, PayU România menționează că aproximativ 60% din totalul achiziționat în "Vinerea Neagră" vor fi sunt din categoria IT&C, dar un interes din ce în ce mai crescut se remarcă pentru produsele din categoria eTail, precum home&deco, produse alimentare, produse cosmetice sau vinuri, informează într-un comunicat de presă, transmis joi AGERPRES. Pe de altă parte, evenimentul de shopping al anului prezintă interes și pentru cumpărătorii din alte țări. Astfel, anul trecut, în platforma PayU au fost înregistrate tranzacții din 87 de țări, printre care Lituania, Finlanda, Slovenia sau Rusia. Pe data de 17 noiembrie, o echipă formată din 70 de persoane, atât de la birourile PayU din România, cât și din Polonia, se va asigura că totul funcționează perfect de Black Friday, și va garanta suportul IT, monitorizarea platformei de plată, asigurarea serviciilor antifraudă, buna desfășurare a tuturor operațiunilor și asigurarea permanentă a relației cu partenerii. Statistica arată că, în 2016, în platforma PayU a fost înregistrat un maximum de 500 de tranzacții de minut, peste dublul valorii înregistrate în 2015, iar previziunile pentr acest am indică un salt de procesare a peste 3.000 de tranzacții la fiecare 60 de secunde. Retailerii din portofoliul PayU care vor participa la ediția Black Friday de anul acesta sunt: eMAG, FashionDays, PC Garage, Altex, Elefant, Flanco, Jysk, Kika, Vivre, F64, Carrefour și iStyle. PayU este un furnizor global de servicii de plată pentru companii. La nivel global, compania operează în 17 țări pe patru continente pentru sute de mii de comercianți, fiind deținut de Naspers, o companie multinațională originară din Africa de Sud, cu operațiuni în media și servicii online. Sintagma ''Black Friday'' apare pentru prima dată în articole publicistice ale vremii încă din secolul XIX, în Statele Unite ale Americii (SUA). Asocierea sărbătorii promoțiilor se face, la acel moment, cu criza financiară din 1869. Cea mai veche invocare cunoscută sub numele de ''Vinerea Neagră'', care se referă la cumpărăturile făcute în cea de-a doua zi după Ziua Recunoștinței, a apărut într-un buletin de relații publice din anul 1961. Numele și originea sărbătorii sunt împământenite în Philadelphia. În ianuarie 1966, se stabilește definitiv titulatura de ''Black Friday'', prin care se deschide oficial sezonul de cumpărături de Crăciun în centrul orașului. Este momentul în care blocajele din trafic sunt masive, iar trotuarele devin neîncăpătoare. La nivel mondial, ultima zi de vineri din luna noiembrie dă semnalul începerii promoțiilor de sărbători, originea zilei cu mari reduceri de preț fiind în SUA, unde prima vineri de după Ziua Recunoștinței marchează debutul cumpărăturilor pentru Sărbătorile de iarnă, iar retailerii oferă discounturi semnificative. "Black Friday" a fost organizat pentru prima oară în România în 2011, iar 2015 a fost anul în care vânzările online le-au depășit, pentru prima dată, pe cele tradiționale, valoarea cumpărăturilor situându-se la peste 100 de milioane de euro. Evenimentul dedicat cumpărăturilor din ''Vinerea Neagă'' este anunțat, în acest an, de către majoritatea retailerilor din România, în mediul online și offline, pentru perioada 17 — 19 noiembrie, cu o săptămână mai devreme decât evenimentul tradițional din SUA. AGERPRES/(AS — autor: Daniel Badea, editor: Mariana Nica, editor online: Gabriela Badea)

Petcu: ANRE ar putea ieftini energia, întrucât scumpirea anterioară nu a fost fundamentată solid

Prețul energiei nu va mai crește până la finele acestui an, ci dimpotrivă, ANRE ar putea face o ajustare negativă, întrucât ultima scumpire nu a fost fundamentată solid, a declarat, joi, ministrul de resort, Toma Petcu, după audierile din Comisia parlamentară de anchetă privind activitatea ANRE. 365b7a18-6a5a-4f10-aef0-5e8986439ad1 El a fost întrebat de jurnaliști dacă în acest an vor mai fi majorări la prețul energiei. "Din punctul meu de vedere, nu sunt motive ca ANRE să facă o nouă majorare de preț. Dimpotrivă, se așteaptă de la ANRE o ajustare negativă, pentru că ultima ajustare de preț nu a fost fundamentată suficient de solid", a spus ministrul. Anterior, în cadrul comisiei, Petcu a precizat că, pe parcursul acestui an, au fost două etape de dereglementare, iar de la 1 ianuarie 2018 nu vor mai exista tarife reglementate aprobate de ANRE. Ultima modificare de preț operată de ANRE a fost la 1 octombrie 2017. La acea dată a existat o majorare pentru consumatorii casnici de 0,03 lei/kWh, ceea ce a însemnat o scumpire cu 3,45 lei pe lună pentru un consum mediu de 100 kWh. "În ședința din data de 26 septembrie 2017, Comitetul de reglementare al ANRE a avizat tarifele de tip Componentă de piață concurențială (CPC) aplicabile în trimestrul IV 2017 clienților finali casnici și noncasnici beneficiari ai serviciului universal. (...) Astfel, a rezultat o creștere medie, la nivel național, a tarifelor CPC cu 0,03 lei/kWh, față de creșterea medie cu 0,1 lei/ kWh, care ar fi rezultat conform propunerilor FUI", potrivit unui comunicat al ANRE de la acea dată. "În vederea avizării, ANRE a luat în considerare următoarele elemente: rezultatele licitației PCSU din 12-13.09.2017; prețurile medii ponderate înregistrate în urma tranzacțiilor încheiate pe OPCOM pe toate piețele la termen, în perioada 9.08.2017-20.09.2017; energia necesară pentru pentru profilarea curbelor de consum și echilibrare", au adăugat reprezentanții ANRE. AGERPRES/(AS — autor: Florentina Cernat, editor: Mariana Nica, editor online: Gabriela Badea)

Ramai conectat

Cele mai recente articole

(VIDEO) Cunoscutul cântăreţ country Mel Tillis a murit la vâsta de 85 de ani

Tillis a murit la un spital din Ocala, Florida, unde se afla internat. Aparent, cauza mortii a fost o insuficienta respiratorie, însa artistul suferea de mai bine de un an de o boala a aparatului digestiv. Membru al Country Music Hall of Fame si Grand Ole Opry, Tillis a înregistrat mai mult de 60 de albume si a scris cântece pentru cântareti ca George Strait, Kenny Rogers si Ricky Skaggs. Sase dintre piesele lui, precum „I Ain’t Never”, „ (...)

Scandalul pensiilor private din România a ajuns în paginile Financial Times

Potrivit legislatiei, românii cu vârsta sub 35 de ani directioneaza o parte din contributiile sociale spre schemele de pensii private care vor completa pensia de la stat. Însa, Guvernul de la Bucuresti a decis sa reduca contributiile la pilonul II de pensii private de la 5,1- pâna la 3,75- începând din 2018. Secretarul general al Asociatiei pentru Pensiile Administrate Private din România (APAPR), Mihai Bobocea, sustine ca reducerea contributiilor a (...)

600 locuri de muncă, disponibile la Brașov (Social)

Inapoi la stirile din categorie 600 locuri de muncă, disponibile la Brașov 20 Noi 2017, 10:17:00 Categ: Social Autor: Laura Stoian Citit de 38 de ori Descriere foto: Arhivă 610 joburi sunt disponibile în acest moment la Brașov. Potrivit reprezentanților Agenției Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă, cele mai multe posturi vacante sunt pentru ambalator manual, agent de securitate, bucătar, confecționer, electrician, controlor calitate, lăcătuș mecanic, lucrător bucătărie, ospătar, muncitor necalificat la asamblarea şi montarea pieselor, stivuitorist, vânzător și sudor. Oferta se adresează atât muncitorilor necalificați, cât și absolvenților de studii superioare. Astfel, pentru brașovenii care au terminat o facultate, sunt disponibile joburi precum specialist și șef în diferite domenii, programator, proiectant sau contabil. Brașovenii interesați pot afla mai multe informații de la AJOFM Brașov, de pe strada Lungă, nr. 1A, sau direct de pe site-ul instituţiei, http://www.ajofm-bv.ro.