miercuri, februarie 20, 2019

Meniul banchetului de stat pentru Trump din Coreea de Sud va include un sos...

Un sos de soia elaborat în urmă cu 360 de ani se va afla în meniul alcătuit pentru banchetul de stat, care-l va avea ca invitat pe Donald Trump marți în Coreea de Sud și va include și peștele preferat al președintelui american, relatează AFP. 6fb1c810-c5c1-499e-8505-9cc542e02606 Dineul de la Casa Albastră, un ansamblu de clădiri care înglobează reședința oficială a președintelui sud-coreean la Seul, va include un fel de mâncare format din carne de porc și "un sos de soia delicios de 360 de ani", a declarat un purtător de cuvânt al palatului prezidențial sud-coreean. Sosul de soia este unul dintre alimentele de bază ale gastronomiei în Coreea de Sud. Ele sunt concepute de artizani celebri și fermentează timp de decenii, sau chiar secole, și sunt vândute pentru zeci de mii de dolari litrul. La un salon gastronomic din 2012, un grup de artizani a prezentat un sos fabricat, potrivit lor, în urmă cu 450 de ani, pentru care au cerut o sumă de 100 de milioane de won (77.000 de euro). Printre alte feluri de mâncare care vor fi servite la dineul de marți va fi și calcanul, peștele preferat al lui Donald Trump. "Meniul conține mâncare cu arome locale, tradițională, care ar putea fi pe gustul președintelui SUA", a declarat un responsabil pentru agenția de presă sud-coreeană Yonhap. Acest banchet contrastează în mare parte cu meniul într-un stil foarte american care i-a fost oferit în Japonia lui Trump de către prim-ministrul Shinzo Abe, cu care liderul de la Casa Albă are relații mult mai călduroase decât cu președintele sud-coreean Moon Jae-In. La câteva ore după sosirea lui Trump la Tokyo, președintele american și Shinzo Abe au consumat cheeseburgeri cu ketchup. De asemenea, felul principal de mâncare la banchet a fost o friptură. În meniul dineului de la Seul de marți figurează și creveți pescuiți, potrivit palatului prezidențial, în apropierea unui grup de insule izolate din Marea Japoniei, revendicate atât de Coreea de Sud cât și de Japonia. AGERPRES/(AS — autor: Florin Ștefan; editor: Mihaela Nicolaescu, editor online: Andreea Lăzăroiu)

O scrisoare adresată de Tupac Madonnei dezvăluie motivul pentru care rapperul s-a despărțit de...

O scrisoare adresată de regretatul rapper Tupac Madonnei dezvăluie că acesta a pus capăt relației cu artista deoarece aceasta era albă, informează The Independent. d9633185-c331-4a53-a93d-b996eb9558b2 Sursa foto: Madonna / Facebook Scrisoarea, redactată de Tupac din închisoare, va fi scoasă la licitație în Statele Unite la sfârșitul acestei luni, informează site-ul TMZ. "Pentru tine faptul că ești văzută cu un negru nu îți afectează cariera, eventual te face să pari mai deschisă și mai interesantă", îi scrie rapperul. "Pentru mine însă ...simt că din cauza imaginii mele aș dezamăgi jumătate dintre oamenii care m-au ajutat să devin persoana care credeam că sunt", îi scrie Tupac Madonnei, adăugând că nu a vrut să o rănească. Scrisoarea, redactată la 15 ianuarie 1995 — anul premergător morții sale — va fi scoasă la vânzare în perioada 19-28 iulie la pe site-ul de licitații Gotta Have Rock and Roll, pornind de la un preț inițial de 100.000 de dolari. Suma pentru care se așteaptă ca aceasta să fie achiziționată este însă una cu mult mai mare, având în vedere că ultima scrisoare a lui Tupac a fost vândută pentru peste 170.000 de dolari (132.000 de lire). În 2015, Madonna a dezvăluit că a avut o relație cu rapperul în 1993, cu trei ani înainte de moartea acestuia. Tupac a fost ucis în 1996 la vârsta de 25 de ani, alimentând numeroase teorii ale conspirației. AGERPRES/(AS — autor: Ana Bîgu, editor: Codruț Bălu, editor online: Anda Badea)

Lady Di – „fashionista” care a schimbat pentru totdeauna garderoba casei regale britanice

Prințesa Diana, o țintă preferată a fotografilor, conștientă de puterea conferită de aparițiile sale publice, s-a folosit de garderoba ei ca de un veritabil stindard, contribuind la modernizarea stilului vestimentar al casei regale britanice și devenind o sursă de inspirație pentru stiliști, la 20 de ani după moartea sa, relatează AFP. 1d54b614-aabc-451b-aaf9-9d2d5705595b Atunci când s-a căsătorit cu prințul Charles în 1981, abia împlinise vârsta de 20 de ani și avea alura unei tinere înfloritoare. Dar, în doar câțiva ani, "Shy Di" ("Diana cea timidă"), așa cum o poreclise presa britanică în epocă, a ieșit din cochilie și a înțeles că aparițiile sale publice pot să reprezinte un instrument formidabil de comunicare. A renunțat la rochiile ei cuminți, cu guler, și a optat pentru ținute "glamour". "A învățat foarte repede să folosească moda ca pe un instrument" și să se servească de ea pentru "a transmite mesaje sau pentru a promova diverse cauze", a declarat pentru AFP Libby Thompson, custodele expoziției "Diana: Her Fashion Story", prezentată la Palatul Kensington din Londra până pe 28 februarie 2018. "Prințesa Diana a învățat să își facă garderoba să spună ceea ce ea nu putea să exprime în public", a subliniat Sophie Goodwin, directoarea departamentului de modă al revistei britanice Tatler, într-un interviu pentru The New York Times. Diana nu a ezitat "să se joace" cu protocolul regal, dezvelindu-și umerii, purtând ținute negre în alte ocazii decât la funeralii sau alegând rochii androgine, precum un smoching asortat cu un papion. A captat astfel privirile paparazzilor, care au fotografiat-o cu insistență, într-o epocă în care ceremonia defilării starurilor pe covorul roșu se afla încă într-un stadiu incipient. O altă încălcare a protocolului regal a constat în refuzul prințesei Diana de a purta mănuși, deoarece dorea să se afle astfel mai aproape de oameni, a explicat Eleri Lynn, custode al aceleiași expoziții de la Palatul Kensington. Imaginile care o prezentau în timp ce strângea mâinile unor bolnavi de SIDA, în 1987, au marcat profund opinia publică, în momentul în care acea maladie genera încă temeri foarte mari și ideea preconcepută că boala putea fi transmisă prin atingere. De asemenea, Diana stăpânea la perfecție arta de a purta ținute vestimentare adaptate pentru fiecare situație. Dacă trebuia să facă o vizită la un spital de copii, prințesa Diana purta haine colorate, pentru a părea o persoană caldă și accesibilă. Dacă trebuia să călătorească în străinătate, purta articole vestimentare în culori care aduceau un omagiu țării vizitate, cum a fost cazul unei rochii cu buline mari roșii, în Japonia, în anul 1986. Printre ținutele care au marcat opinia publică se află și rochia din catifea albastră, creată de Victor Edelstein, pe care a purtat-o la un dineu la Casa Albă, în 1985. Atunci, prințesa de Wales a dansat cu actorul John Travolta, pe ritmurile melodiei "You Should Be Dancing" din filmul "Saturday Night Fever". Supranumită "rochia Travolta", această creație vestimentară are propria ei pagină pe Wikipedia. După divorțul de prințul Charles, schimbarea Dianei s-a accelerat. A renunțat la creatorii de modă britanici pentru case de renume internațional, precum Lacroix, Dior și Chanel. Fosta prințesă a renunțat definitiv la pălăriile supradimensionate și rochiile de bal bufante, adoptând ținute mai îndrăznețe, precum rochia Jacques Azagury, deasupra genunchilor și mulată pe corp, pe care a purtat-o la Royal Albert Hall în 1997. Chiar și în 2017, la 20 de ani după moarte, stilul ei continuă să fie analizat pe rețelele de socializare. Un cont creat pe Instagram, intitulat "Prințesa Diana Forever", urmărit de aproape 150.000 de persoane, publică în fiecare zi fotografii ale prințesei, oferindu-i astfel un fel de "panteon" modern. Stilul ei îi influențează și pe creatorii de modă. Cel mai recent exemplu în acest sens a fost oferit de directorul artistic al casei americane Off-White, Virgil Abloh, care a anunțat că pregătește pentru luna septembrie o colecție care se inspiră din "look"-ul prințesei britanice. Site-ul ASOS, care comercializează articole de îmbrăcăminte, a lansat în octombrie 2016 o linie vestimentară dedicată prințesei Diana, sub forma unei colecții ce reflectă tendințele urbane. AGERPRES/(AS — autor: Florin Bădescu, editor: Simona Tatu, editor online: Irina Giurgiu)

Michael Moore va dona 10.000 de dolari teatrului newyorkez care a evocat asasinarea lui...

Cineastul american Michael Moore a anunțat că va dona 10.000 de dolari teatrului newyorkez care a montat o reprezentație controversată a spectacolului "Julius Caesar", inspirat din piesa omonimă scrisă de William Shakespeare, în care împăratul roman prezenta o ciudată asemănare cu președintele Donald Trump, informează AFP. 8222a7d9-a552-48b9-9de8-e5f05f18e26a "Donez tot avansul pe care l-am primit pentru spectacolul meu de pe Broadway intitulat 'Shakespeare in the Park', după ce mass-media conservatoare au determinat doi sponsori să se retragă", a anunțat pe Twitter cunoscutul regizor de documentare, foarte angajat și în politică și susținător al doctrinei de stânga. Într-un alt mesaj, cineastul american, care are aproape 5 milioane de admiratori pe Twitter, a prezentat o fotografie cu un cec de 10.000 de dolari, semnat de el însuși, ce va fi virat în contul Public Theatre — compania teatrală care a montat acel spectacol. Cineastul și-a îndemnat admiratorii de pe Twitter să susțină la rândul lor acel teatru newyorkez. Spectacolul în cauză, în care Iulius Cezar a fost întruchipat de un om de afaceri cu părul blond care publică mesaje pe Twitter din sala lui de baie și este căsătorit cu o femeie care vorbește cu accent slav — ca Melania Trump — a fost aspru criticat de anumite companii media pro-republicane, care au denunțat scena asasinării personajului principal, considerând că aceasta reprezenta un îndemn la asasinarea președintelui american. Polemica a izbucnit încă de la avanpremieră, înainte ca spectacolul să fie jucat în cadrul festivalului de teatru "Shakespeare in the Park", organizat în Central Park din New York. Cele câteva reprezentații prevăzute s-au jucat cu casa închisă, iar una dintre ele a fost pentru scurt timp întreruptă de o spectatoare. După acele critici publice ale presei pro-republicane, companiile Delta Airlines și Bank of America au anunțat că se retrag de pe lista sponsorilor, fără să precizeze gradul în care erau implicate în sponsorizarea show-ului. Regizorul Oskar Eutis s-a apărat spunând că spectacolul este "o parabolă-avertisment pentru aceia care încearcă să combată democrația", respingând în același timp orice formă de violență. Numeroase persoane au anunțat că vor sprijini teatrul newyorkez și și-au anunțat intenția de a face donații în conturile acestuia. Michael Moore a anunțat în luna mai că pregătește un nou documentar despre Donald Trump, denumit "Fahrenheit 11/9". Titlul acestei producții face trimitere la un film precedent al său, "Fahrenheit 9/11", și la data de 9 noiembrie 2016, când Donald Trump a câștigat alegerile prezidențiale din Statele Unite. Pe 28 iulie, cineastul va debuta pe Broadway cu un "one-man-show" despre ascensiunea în politică a lui Donald Trump. Avansul primit de Michael Moore pentru acel show va fi donat de cineast în beneficiul Public Theatre. AGERPRES/(AS — autor: Florin Bădescu, editor: Dana Purgaru, editor online: Anda Badea)

O americancă va lăsa moștenire Grădinii Zoologice din Koln suma de 22 de milioane...

O femeie din Statele Unite, care a fugit din Germania cu soțul ei evreu în timpul celui de-Al Doilea Război Mondial, va lăsa moștenire Grădinii Zoologice din Koln, după moartea ei, suma de 22 de milioane de dolari, a anunțat vineri presa germană, citată de AFP. e2e402cb-6182-4cea-87b3-7cc21c67aa96 Elizabeth Reichert, în vârstă de 93 de ani, a declarat pentru cotidianul regional Kolner Stadt-Anzeiger că banii ei "vor fi bine plasați". "Atunci când te gândești unde vrei să îți lași banii, amintirile joacă un rol important", a adăugat Elizabeth Reichert, care a fugit din Koln și a ajuns în Israel, înainte de a se muta în Statele Unite după 1945. Ea locuiește în prezent în apropiere de Philadelphia. "Însă n-am uitat niciodată orașul Koln", a adăugat ea. Soțul ei, Arnulf Reichert, un evreu din Koln, a fost nevoit să trăiască mult timp într-o ascunzătoare pentru a scăpa de naziști, înainte de a lua drumul exilului alături de soția lui, pe care a cunoscut-o în 1944 în același oraș din landul Renania de Nord-Westfalia. Apoi, Arnuld Reichert a făcut avere în Statele Unite lucrând ca antreprenor, potrivit aceluiași cotidian german. "Evident, aproape că am căzut de pe scaun", a dezvăluit directorul grădinii zoologice, Christopher Landsberg, pentru DPA. O fundație a fost deja înființată pentru a administra viitoarea moștenire. AGERPRES/(AS — autor: Florin Bădescu, editor: Codruț Bălu, editor online: Simona Aruștei)

„Diamantul păcii” din Sierra Leone a fost vândut cu 6,5 milioane de dolari

"Diamantul păcii" pus în vânzare direct de guvernul din Sierra Leone a fost adjudecat la licitație luni, la New York, cu 6,53 de milioane...

Ramai conectat

Cele mai recente articole

cjobs logo cropped mobille

Jobs at sea

CJOBS has recently launched their new website with jobs for seamen and offers with jobs at sea, shipyards, offshore and all other related jobs...
cjobs logo

Locuri de munca navigatori

CJOBS a lansat noul website cu locuri de munca navigatori  si oferte de angajare marinari si in Romania. Companiile de shipping, crewing, si toti...

„Deschide-ţi mintea, nu fi închis!”, proiect de prevenire a delincvenţei juvenile şi victimizării minorilor

Home / Social / „Deschide-ţi mintea, nu fi închis!”, proiect de prevenire a delincvenţei juvenile şi victimizării minorilor ...