Alin Tişe sare la gâtul prefectului Aurel Cherecheş: “Guvernul PSD a numit politic un...

Preşedintele Consiliului Judeţean Cluj Alin Tişe a reacţionat extrem de dur la afirmaţiile făcute de prefectul Aurel Cherrecheş în cadrul şedinţei Comitetului Judeţean Pentru Situaţii de Urgenţă desfăşurată ieri la sediul Prefecturii Cluj. În opinia lui Tişe, actualul Cherecheş este sluga PSD-ului iar motivul schimbării lui Gheorghe Vuşcan a fost că acesta nu a vrut să slujească interesele de partid ale PSD. Preşedintele CJ Cluj a prezentat azi presei prin intermediul unui comunicat de presă “spre o corectă informare a publicului” calendarul evenimentelor care au dus la convocarea în data de 22 august a Comitetului Judeţean Pentru Situaţii de Urgenţă cu privire la alunecările de gunoi de la Pata Rât. Alin Tişe îl acuză de rea credinţă pe Aurel Cherecheş făcându-l un actor ce a jucat un spectacol ieftin, premeditat pentru a-şi face cunoscută poziţia în care a fost numit recent de guvernul Tudose. “În data de 22.07.2017 a avut loc o alunecare de teren în zona Para Rât. În data de 24.07.2017 s-a întocmit o notă de constatare tehnică la fața locului de către experții tehnici, proiectant și antreprenor, beneficiar. În data de 31.07.2017 a fost comunicat oficial de către Garda Națională de Mediu - Comisariatul Județean Cluj, respectiv către AN Apele Române - Asociația Bazinală Someș-Tisa, și s-a adus la cunoștință nota de constatare. În data de 02.08. 2017 a fost întocmită Nota de constatare a Comitetului Județean pentru Situații de Urgență, cu alte cuvinte, Instituția Prefectului care conduce acest comitet a luat la cunoștință situația de la Pata Rat, fiind parte a notei de constatare. În aceasta Notă de constatare din 02.08.2017 s-au și stabilit măsurile imperios necesare, respectiv s-au realizat măsurile de urgență pentru stabilizarea situației, măsuri dispuse de experți și de constructor, dar s-a demarat și realizarea de către Constructor a expertizei tehnice necesare prevăzute în nota din 02.08.2017.. Având în vedere că în Instituția Prefectului există angajați competenți, considerăm că rea-voința Prefectului este evidentă. Dacă s-ar fi informat cu privire la măsurile luate de CJC, ar fi fost corect informat de către subalterni. Deși exista o notă de constatare din 02.08.2017 a Comitetului pentru Situații de Urgență, Prefectura nu a convocat Comitetul până în data de 22.08.2017 pentru a da o hotărâre care este obligatorie din punct de vedere legal în această situație, fără de care nu se poate da drumul la alte proceduri. Cu alte cuvinte, Prefectul a făcut un spectacol ieftin, premeditat, afirmând că nu au fost luate măsuri, când de fapt instituția sa nu a catadicsit să convoace 20 de zile Comitetul Județean pentru Situații de Urgență care să emită hotărârea necesară. Îi asigurăm pe clujeni că CJC a luat toate măsurile necesare, în regim de urgență, dispuse de specialiști și că acum se desfășoară o expertiză tehnică care va da o soluție.Declarațiile halucinante ale Prefectului, că e pusă în pericol centura, sunt iresponsabile, făcutede o persoana incompetentă și de rea-credință”, a declarat Alin Tişe. În opinia lui Tişe, Gheorghe Vuşcan, fostul prefect al Clujuluia fost schimbat pentru că nu a mai dorit să fie sluga partidului aflat a guvernare. Totodată preşedintele CJ este de părere că Aurel Cherecheş nu îşi cunoaşte atribuţiile iar afirmaţiile făcute de acesta cu privire la situaţia de la Pata Rât au fost declaraţii iresponsabile. "Guvernul PSD a numit politic un prefect incompetent profesional și de rea credință.Înțelegem acum de ce PSD l-a schimbat pe prefectul Vușcan. Nu a fost sluga intereselor de partid ! Cerem public prefectului PSD să-și ceară scuze angajaților CJC despre care a spus că nu fac nimic și i-a amenințat că va trimite instituții, cităm, „să aprindă becul să facă lumină...”.Îi solicit, public, să-și ceară scuze colegilor mei din Consiliul Județean care sunt mult mai pregătiți administrativ în subiectul discutat decât Prefectul. Este inadmisibil să faci asemenea afirmații halucinante. Încă nu cunoaște atribuțiile funcției de prefect și își permite să dea lecții angajaților de la Consiliul Județean. Acest lucru nu îl voi tolera niciodată. În caz contrar CJC nu va mai participa la nici o acțiune politică organizată de Prefect. Prefectul va fi singurul responsabil de acest blocaj instituțional înțelegând să facă politică, nu administrație. Nu voi permite niciodată unui prefect nepriceput și fără cunoașterea problemei să dea lecții, care nu a înțeles nimic dar a dat declarații de presă iresponsabile ca să se audă vorbind”, a afirmat Alin Tişe.

Banda pentru transportul în comun pe ruta 21 Decembrie 1989 – Memorandumului stârnește furia...

De când s-a dat drumul noii benzi pentru autobuze și troleibuze, în fiecare zi sunt șoferi care ignoră schimbările din trafic și intră pe bandă. Pe rețelele de socializare se discută intens, oamenii sunt nemulțumiți din mai multe motive. Majoritatea șoferilor clujeni nu s-au adaptat noilor condiții din trafic și nu ocolesc banda dedicată autobuzelor și troleibuzelor. Banda unică e semnalizată din loc în loc, dar culoarea palidă, galbenă nu atrage atenția suficient clujenilor care sunt la volan, mai ales când plouă. Luni, în prima zi de funcționare a benzii, ploaia i-a „orbit” pe unii șoferi, care au încălecat banda sau chiar au circulat pe ea în spatele autobuzului. Primăria dă voie numai mașinilor RATUC și bicicliștilor pe bandă, însă șoferii nu s-au obișnuit încă cu noile reguli și le mai încalcă. Imagini și filmulețe încărcate de internauți pe Facebook arată șoferi prinși cu mâța-n sac. În ultimele zile, pe banda unică au fost văzute nu doar autobuze și troleibuze, ci și mașini. Dar tot șoferii sunt cei mai nemulțumiți de banda dedicată transportului în comun. În mediul online, oamenii se plâng de modalitatea aleasă de Primăria Cluj-Napoca pentru a fluidiza traficul. Cea mai mare problemă e că au dispărut parcările în centru și conducătorii auto trebuie să caute minute în șir un loc liber. Banda unică nu a redus nici timpul de așteptare în trafic, șoferii spun că înainte se circula mai repede pe ruta Centru-Mărăști. “Tocmai am verificat pe Cipariu - Sora. Se stă la toate semafoarele ca înainte. Îmi pare rău, dar acesta nu este progres. Înainte distanța se parcurgea chiar ceva mai repede, din mai multe motive”, a afirmat Beniamin P. “Eu nu am avut unde parca. Au dispărut parcările”, a spus un alt șofer nemulțumit. Oamenii ar vrea ca Primăria să își stabilească altfel prioritățile și să facă mai întâi parcări, apoi benzi pentru mijloacele de transport în comun deoarece orașul este supraaglomerat. Lipsa locurilor de parcare blochează circulația și provoacă haos, nu mașinile CTP. “Este deja prea aglomerat Clujul. Din toamnă se blochează circulația. Este nevoie de parcări pentru mii de mașini, la marginea Clujului și de acolo cu transportul în comun”, a precizat Ionel S. Există însă și clujeni mulțumiți de schimbare. Aceștia cred că banda e foarte utilă și decongestionează traficul. Cei care folosesc des mijloacele de transport în comun și bicicleta, dar și unii tineri care călătoresc prin lume spun că orașul începe să semene cu alte orașe europene, unde există mai multe benzi unice. “Sunt perfect de acord. Începe să arate deja ca un oraș din Europa“, a afirmat Roxana Diana. Un alt clujean speră că oamenii vor înțelege că e nevoie de această bandă și vor încuraja mersul pe bicicletă și cu mijloacele de transport în comun. “Suntem cu un pas mai aproape de Europa mult visată. E o chestie de logică: câți oameni încap într-o mașină vs câți într-un bus. Gândire globală vs gândire egoistă. Eu sper să câștige cea globală. Chiar dacă câteodată nu îmi convine, fiecare e egoist în firea lui, dar trebuie să fim și raționali. O să fie mai eficient, mai puțină poluare, se încurajează mersul pe bicicletă etc”, a precizat Andrei B. Primăria Cluj-Napoca a realizat banda unică pentru a promova transportul în comun. Reprezentanții Primăriei ar vrea ca pe viitor să închidă centrul orașului pentru mașini deoarece în ultimii patru ani a crescut cu 40% traficul. Autoritățile au ales să dezvolte transportul în comun, în detrimentul traficului general și să încurajeze mersul pe jos, cu bicicleta, motoreta sau mopedul. În noile condiții din trafic, recomandările Primăriei pentru șoferii care vor să ajungă mai repede în zona Gară-Piața Abator este să evite strada Constanța și să folosească traseul Piaţa Avram Iancu – str. Cuza Vodă – str. I.P. Voiteşti – Pod Traian.

Clujenii mai au de aşteptat pentru cele 50 de autobuze. CTP a fost obligată...

Clujenii nu vor avea prea curând cele 50 de auobuze noi promise în primăvară de adinistraţia locală, când Compania de Transport Public (CTP) a demarat organizarea unei licitaţii pentru cumpărarea a 50 de autobuze scurte, de 12 metri ce urmau să înnoiască parcul auto. Banii necesari achiziţionării proveneau dintr-un credit de 20 de milioane de euro de la Raiffeisen Bank. Organizarea licitaţiei şi totodată rezultatul acesteia (câştigător fiind declarat firma Mercedes) a fost contestat în instanţă, iar judecătorii Curţii de Apel Cluj au decis reluarea procedurii de achiziţie. Municipalitatea clujeană anunţa triumfător că firma Mercedes a fost desemnată câştigătoarea licitaţiei organizată de Compania de Transport Public privind achiziţionarea a 50 de autobuze. Ulterior, procedura de desfăşurare a licitaţiei a fost contestată. Karsan Otomotiv din Turcia, respectiv Solaris din Polonia, au contestat rezultatul licitaţiei, primind câştig de cauză la CNCD. Cele două firme contestatare au invocat faptul că licitaţia a fost prea scurtă. Agenţii economici interesaţi au avut timp doar 24 de ore pentru a depune ofertele după ce, în caietul de sarcini, au fost aduse modificări privind performanţele motorizărilor solicitate de CTP. Compania de Transport a susţinut că modificările din caietul de sarcini erau o simplă formalitate, iar cele două firme contestatare au avut, din punct de vedere tehnic, oferte inferioare. Magistraţii Curţii de Apel au respins definitiv în şedinţa de luni plângerile formulate de CTP şi Mercedes-B. Romania SRL împotriva Deciziei CNSC 1527/C11/1785/1856/21.06.2017 şi obligă CTP să reia procedura de achiziţie a celor 50 de autobuze. Soluţia pe scurt a Curţii de Apel Cluj“Respingere recurs: Solutia pe scurt: Respinge plângerile formulate de petentele C.T.P. Cluj-Napoca SA şi M.-B.România SRL împotriva Deciziei CNSC 1527/C11/1785/1856/21.06.2017. Fără cheltuieli de judecată. Definitivă. Pronunţată în şedinţa publică din 21.08.2017.Admite contestațiile formulate de KARSAN OTOMOTIV SANAYII VE TICARET AŞ și SOLARIS BUS & COACH SA în contradictoriu cu COMPANIA DE TRANSPORT PUBLIC CLUJ-NAPOCA SA. Anulează procedura de achiziție sectorială. Admite cererea de intervenție accesorie în sprijinul KARSAN OTOMOTIV SANAYII VE TICARET AŞ depusă de SOLARIS BUS & COACH SA. Respinge cererea de intervenție accesorie în sprijinul autorității contractante depusă de MERCEDES-BENZ ROMANIA SRL în ceea ce privește contestațiile depuse de KARSAN OTOMOTIV SANAYII VE TICARET AŞ și SOLARIS BUS & COACH SA. Prezenta decizie este obligatorie pentru părți” se arată în minuta şedinţei.Valoarea estimată de CTP pentru cele 50 de autobuze a fost de 11 milioane de euro. Acestea urmau a fi livrate la începutul anului viitor. Se pare că cetăţenii din Cluj-Napoca vor mai avea de aşteptat cel puţin până la sfârşitul anului viitor pentru a circula cu cele 50 de autobuze noi promise. Asta dacă nu vom avea parte de alte contestaţii şi procese prin instanţă.

Inovație a Primăriei Cluj-Napoca în materie de trasare de parcări: jumătate pe carosabil, jumătate...

Strada Donath este un bun exemplu de: „Așa nu!”, atunci când vorbim despre locurile de parcare. În lipsa unor parkinguri decente, atât clujenii, cât și Primăria, au găsit soluții inventive de parcare. Una dintre soluțiile clujenilor pentru a-și parca autoturismele este deja tradiționala, a la Cluj, parcare pe carosabil. Pe strada Donath găsim varianta: parcare pe carosabil, în dreptul unei bifurcații de străzi: Regăsim pe această stradă și clasica parcare lângă garaj: Sau parcare lângă locurile de parcare: O inovație a Primăriei Cluj-Napoca în materie de parcări este reprezentată de marcarea unor locuri de parcare jumătate pe carosabil și jumătate pe o parte din digul Someșului: Primăria a trasat, pe o altă porțiune a acestei străzi, locuri de parcare pe ambele părți ale carosabilul. În acest fel, strada a fost transformată într-una cu o singură bandă circulabilă: O altă zonă de parcare mai deosebită, printre garaje și parcări trasate pe carosabil, este următoarea: Se ridică un acoperiș pentru o duzină de mașini și avem „parcare cu contract”. Lângă această parcare, probabil cine nu are contract, își lasă mașina pe zonele virane „necontractuale”:

După opt ediții, Comedy Cluj a fost anulat în acest an. De ce au...

Recent, lumea culturală clujeană a fost zguduită când Horațiu Dan, organizatorul festivalului Comedy Cluj a anunțat că va preda ștafeta și se va retrage din managementul evenimentului. Cea de-a doua veste care i-a intristat pe iubitorii filmelor de comedie, a fost aceea că festivalul nu va avea loc în acest an. Reprezentanții noii echipe spun însă că vor să redefinească până anul viitor conceptul acestui eveniment care i-a înveselit în fiecare toamnă în ultimii ani pe clujeni. Festivalul Internațional de Film Comedy Cluj, care a ajuns în anul 2016 la cea de-a VIII-a ediție va face o pauză de un an până la ediția cu numărul IX. Recent, Horațiu Dan (fiul omului de afaceri Sorin Dan), care se afla în fruntea echipei organizatorice s-a retras. În acest moment, festivalul a ajuns pe mâna lui Vlad Gliga și a echipei care se ocupă de TEDxEroilor și care promit multe surpize pentru ediția de anul viitor. „E un proiect în care credem împreună cu echipa și credem că poate să crească, să fie un festival mișto în oraș. Anul viitor îl vom reînvia. Vrem cumva să diversificăm oferta. Adică vom merge și în alte direcții, nu doar de film. Ne vom axa pe stand-up, pe teatru, mai ales că începuse deja să mergă pe direcția de teatru de comedie. Vrem să explorăm comedia din mai multe puncte de vedere”, a explicat Vlad Gliga, noul coordonator al Festivalului Internațional de Film Comedy Cluj. Faptul că evenimentul nu va fi organizat în 2017 se vehiculează de câteva luni, mai ales că în acest an, organizatorii nu au cerut niciun fel de sprijin financiar din partea Primăriei. „Noi am preluat festivalul, cred că prin martie am avut discuțiile cu Horațiu Dan și până la un moment dat am vrut să îl facem și anul acesta. Dar decizia de a nu îl face anul acesta a fost luată recent”, a mărturisit Vlad Gliga. Bloggerul bucureștean Emil Călinescu, un fan înrăit al Festivalului Internațional de Film Comedy Cluj, a spus că evenimentul avea nevoie de o „reîmprospătare”. „După mine, e absurd ca un festival precum Comedy Cluj să fie tot de zece zile, precum TIFF, deși el, în esență, este un festival de dimensiuni mult mai mici. Aici era problema: s-au întins mai mult decât le permitea plapuma. Era mai bine să fie mai scurt, dar mai intens. În 2014 și 2015 a fost bine la festival. În 2016 însă s-a văzut de la o poștă că a fost mult mai prost. Nu pot înțelege un festival care e mai slab organizat decât în ediția anterioară. Pot înțelege că există greșeli. Le semnalezi și speri că anul viitor le vor îndrepta. Dar refuz să înțeleg cum poți organiza mai prost decât anul precedent. Noi, oamenii, suntem făcuți să învățăm din greșeli, să progresăm, nu să regresăm. De schimbarea de management nu știu ce să zic, e o chestiune de bucătărie internă. Putea fi același management care să îndrepte lucrurile, poate fi alt management care să îndrepte lucrurile, poate fi un alte management care să facă lucrurile mai prost, deci nu-i asta ideea”, a explicat cinefilul. În ultimii opt ani, pe ecranele rezervate pentru Comedy Cluj au fost proiectate aproape 1000 de filme de comedie și începând din anul 2015, au fost introduse și spectacole de teatru de comedie.

Dezastrul ecologic la Pata Rât ascuns sub preş de Alin Tişe. Peste 100 de...

Reprezentanţii Consiliului Judeţean Cluj tac “ca mortul în păpuşoi” de mai bine de o lună de când, în 22 iulie, au avut loc ample alunecări ale deşeurilor în albia râului Zăpăodie. Levigatul, un lichid extrem de toxic scurs din gunoaie în albia râului riscă să afecteze pânza freatică a Clujului. Preşedintele CJ Cluj, Alin Tişe a convocat Comitetul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă dar nu a binevoit să participe la întrunire. Consiliul Judeţean Cluj este direct responsabil de închiderea depozitului de deşeuri de la Pata Rât. În acest sens, forul judeţean a încheiat în 2015 un contract în valoare de 29,8 milioane lei fără TVA pentru “închiderea şi ecologizarea” depozitului de gunoi de la Pata Rât, Huedin, Gherla şi Turda cu asocierea SC Nord Conforest SA, SC Finara Consult SRL şi SC Interdevelopment SRL, dar ordinul de începere a lucrărilor a fost dat abia în martie 2017. Cum timp de doi ani nu s-a lucrat la ecologizarea rampei nimeni nu a putut preveni situaţia petrecută în 22 iulie când,au avut loc ample fenomene de alunecare a deşeurilor în partea sud-estică a depozitului de gunoi pe o lungime de aproximativ 300 metri de-a lungul corpului depozitului spre centura Vâlcele-Apahida. Alunecările de deşeuri au acoperit pârâul Zăpodie, afat în vecinătatea rampei, pe o lungime de circa 120 metri. Lichidul extrem de toxic scurs în albia râului are un debit cuprins între 1 şi 108 litri pe secundă este debitul însă oficialităţile aşteaptă măsurătorile oficiale pentru a se pronunţa dacă se poate vorbi de un adevărat dezastru ecologic. Prefectul Aurel Cherecheş este de părere că în cazul unei toamne ploiase structura centurii Vâlcele Apahida ar putea fi afectată iar responsabilitatea o poartă reprezentanţii CJ Cluj. “A fost o alunecare atât de teren, pământul cu care s-a acoperit blocul de deşeuri. Faptele zic că o bucată din blocul de deşeuri a alunecat, a blocat albia pârâului Zăpodie, este secat în momentul de faţă, dar spre sfârşitul toamnei când ploile se vor accentua cu siguranţă situaţia nu va rămâne aşa, iar nivelul de levigat este negestionat corect, este lăsat să curgă. Centura nu este afectată în momentul de faţă, dar dacă vor veni debite masive pe albie, este o posibilitate să erodeze undeva în preajma centurii. Când cineva îţi arată o fotografie în care un copil se joacă într-o apă care este puternic impregnată cu levigat, cred că nu mai trebuie să-ţi zică nicio instituţie a statului că ceva este în neregulă acolo. Nu se ajungea aici dacă obiectivul era împrejmuit. Beneficiarul stă şi nu face nimic corespunzător în privinţa levigatului. Îl lasă să curgă. Am primit informarea că în ultima perioadă între 1 şi 108 litri pe secundă este debitul, variabil. Singura responsabilitate îi revine Consiliului Judeţean. Au fost câţiva reprezentanţi de la CJ Cluj la întâlnire, au fost două persoane care nu s-au prezentat, le-am cerut o opinie şi au spus că nu au nicio opinie. Nu se poate ca cineva care este responsabil de bunăstarea cetăţeanului să nu aibă nici măcar o opinie în legătură cu o problemă care este în ograda lui”, a afirmat prefectul Aurel Cherecheş. Pentru a analiza situaţia specialiştii au realizat o notă de constatare în teren. Potrivit notei de constatare a rezultat că “deşeurile dislocate din corpul depozitului sistematizat au fost apreciate de constructor la acel moment la circa 15-20% din volumul depozitului” “La baza depozitului dinspre centura municipiului Cluj-Napoca s-au constatat exfiltraţii de levigat provenite din corpul depozitului care se scurgeau din mai multe puncte de izvorâre în albia pârâului Zăpodie cu un debit semnificativ. De asemenea, au fost constatate şi o serie de fisuri în corpul depozitului atât pe platforma superioară, cât şi pe latura sudică, cu risc de deplasare şi extindere a alunecării. În amonte de depozitul vechi care este în curs de sistematizare, funcţionează rampa de stocare temporară a deşeurilor care aparţine municipiului Cluj-Napoca, iar în aval se află localitatea Sânnicoară. În apropierea depozitului se află varianta ocolitoare est a municipiului Cluj-Napoca. La momentul efectuării controlului în teren, lucrările de sistematizare la corpul depozitului sunt sistate, efectuându-se lucrări de terasamente în vederea descărcării zonei afectate de pierderea stabilităţii. Nu sunt începute lucrările de degajare a albiei pârâului Zăpodie, adiacent depozitului, acoperit pe o lungime de circa 120 metri de pământ şi deşeuri provenite din alunecarea produsă”, se arată în nota de constatare. Firma Nord Conforest SA a fost sancţioantă contravenţional de către reprezentanţii Administraţiei Bazinale de Apă Someş-Tisa cu 35.000 de lei ca urmare a faptului că nu a dus la îndeplinire măsurile dispuse şi anume stoparea scurgerii levigatului în albia râului Zăpodie. Reprezentanţii firmei care se ocupă de închiderea rampei, prezenţi în şedinţa de azi de la Prefectura Cluj au afirmat că primele semne ale alunecărilor de teren au apărut în luna mai. Pentru a preveni aunecările de teren ce au avut lc în 22 iulie reprezentanţii antreperenorului care se ocupă de închiderea rampei au făcut demersuri pentru modificarea proiectului iniţial în vederea colectării apelor de pe depozitul de gunoi. “Lucrările au demarat în data de 28 martie, lucrările se desfăşurau conform unui proiect aprobat. Din data de 22 mai am avut primele semne, când a fost perioada ploiasă, am observat că sunt primele semne vis a vis de managementul apelor pe acest depozit. Am făcut primele demersuri să modificăm proiectarea iniţială, vis a vis de colectarea acestor ape. Din păcate, natura ne-a luat-o înainte, nu este vorba de o alunecare de teren, este voba de o alunecare a masivului de deşeuri. Într-o săptămână vom avea rezultatele unei expertize şi următorul pas este stabilizarea alunecării, să decolmatăm albia pârâului Zăpodia şi să stopăm poluarea cu levigat. În aceste momente, efecutăm lucrări de degajare a unei părţi de deşeuri. Gravitatea fenomenului este foarte mare, atât vis a vis de poluare cât şi mai departe. Dacă din expertize rezultă că noi avem o vină, vom răspunde. Dacă nu, trebuie să fiţi conştienţi că acolo sunt deşeurile Clujului. Depozitarea are loc de atâta timp şi trebuie să participăm toţi”, a declarat Mădălin Cucinschi. Video of Gunoaiele de la Pata Rât Reprezentanţii Apelor Române sunt de părere că levigatul nu ajunge în Someş deoarece pârâul Zăpodie este secat. Cu toate acestea lichidul toxic se infiltrează în sol existând riscul de a afecta pânza freatică.“Avem avantajul că pârâul este secat. Acolo mai sunt nişte cantităţi de levigat pe care le monitorizăm. În acest moment, scurgerile sunt foarte mari de levigat acolo, nu sunt probleme de o deversare a acestui levigat în Someş”, au afirmat reprezentanţii Apelor Române.Cum se face că atunci când nu ard, gunoaiele Clujului o iau la vale. Cu siguranţă că în zilele următoare, după realizarea expertizei, antreprenorul responsabil cu închiderea şi ecologizarea rampei va solicita bani suplimentar de la bugetul CJ Cluj, iar consilierii judeţeni cu voinţă politică vor vota cu două mâini. Până câd domnilor mai închideţi ochii la jaful banului public?

Ramai conectat

Cele mai recente articole

Victor Ponta confirma ca a vrut sa vanda TAROM

Fostul premier Victor Ponta a confirmat miercuri, intr-o postare pe Facebook, ca a vrut sa vanda TAROM, asa cum a afirmat in spatiul public un fost director al companiei, informatia fiind “una absolut corecta”, informeaza AGERPRES. “In anul 2015 ( nu 2013) am avut discutii personale, oficiale si detaliate la nivel de CEO sau Presedinte cu Turkish Airlines, Qatar, Emirates si Etihad (4 din cele mai puternice si bogate Companii aeriene din lume ), le-am prezentat intentia Guvernului Romaniei de a avea un investitor strategic pentru TAROM — care sa ofere aeronave noi si de mai multe tipuri, sa mareasca semnificativ numarul de destinatii, sa modernizeze si sa aiba un plan clar de dezvoltare pe termen lung! Ca argument principal am prezentat datele oficiale (…) care aratau ca incepand cu 2011 pana in 2015 TAROM si-a redus in fiecare an pierderile — acum vedeti ca aceasta situatie s-a schimbat in 2016 cu Guvernul ‘Tehnocrat’, iar in 2017 cu Guvernul ‘Dragnea’ dezastrul vine cu pasi mari!”, a aratat deputatul PSD. Potrivit acestuia, TAROM nu poate sa supravietuiasca doar cu promisiuni pompoase in competitia de pe piata europeana si mondiala. “Spre deosebire de prostiile populiste anuntate de cuplul comic Dragnea — Cuc eu stiu sigur ca TAROM nu poate sa supravietuiasca singur cu discursuri pompoase in competitia de pe piata europeana si mondiala! Dincolo de problemele generate de competitia cu firmele low cost TAROM are prea multi angajati ‘la sol’, management politic si neprofesionist, iar ratele pentru achizitiile faraonice fara noi venituri vor epuiza rapid si ultimele resurse din conturi. Faptul ca ai cumparat la suprapret 2 aeronave refuzate de Pegasus (o companie privata din Turcia care are deja o flota de 3 ori mai mare decat TAROM) si ca la sosirea acestora s-au bulucit pe pista si presedintele Camerei Deputatilor, si primul ministru si ministrul Transporturilor arata doar o mentalitate de tara saraca latino-americana care se mira cand vede un avion mediu curier (intre timp Wizz Air sau RyanAir isi mai cumparau cateva zeci si luau milioane de pasageri din Romania)! Directorul general al TAROM a demisionat, dar Consiliul de administratie ramane pe pozitii. Cine sunt administratorii TAROM: un tanar de 33 de ani din Giurgiu, un fost agent de vanzari si un grup de angajati ‘nascuti’ consilieri”, a afirmat fostul premier. El a adaugat in context ca Grecia si-a inchis Compania Nationala in 2009, la fel Bulgaria si Ungaria, Air Serbia si Alitalia au fost cumparate de Etihad, Austrian de catre Lufthansa, Cehia a acceptat investitia din Coreea de Sud. “TAROM poate sa aiba viitor daca se asociaza cu o mare Companie europeana sau mondiala si daca un management profesionist face reformele si schimbarile necesare. Dincolo de semnificatia si mandria nationala, TAROM reprezinta un caz emblematic despre directia in care merge Romania. Putem sa mergem spre reducerea pierderilor, deschidere, transparenta si strategie de dezvoltare pe termen lung cum faceam in 2015 — sau mergem pe populism, smecherie ieftina, demagogie, si lacomie pe termen scurt, ca in 2017 cu ‘Programul Dragnea’? Dupa cum se arata lucrurile, vad ca deocamdata suntem pe scenariul 2 — ceea ce inseamna falimentul Romaniei in 2-3 ani si aplicarea principiului ‘dupa Dragnea, Cuc & Co — POTOPUL'”, a mai sustinut fostul presedinte al PSD.

În Maramureș a nins noaptea trecută. Primarul din Borșa a fost surprins

Vremea pare sa-si faca de cap în Maramures. Dupa ce temperaturile au depasit 40 de grade, în noaptea de 22 spre 23 august a nins. La Borsa, pe Vârful Pietrosul Rodnei a nins, iar stratul de zapada a ajuns pâna la 5 centimetri. „A nins la altitudinea de peste 2.000 de metri, pe Vârful Pietrosul Rodnei. Acum în oras sunt undeva la 10 – 12 grade, dar noaptea trecuta au fost 6 grade”, a spus Ion Sorin Timis, primarul orasului. Ninsoarea î (...)

MOARTE SUSPECTĂ la Mircea Vodă

MOARTE SUSPECTĂ la Mircea VodăCadrele medicale au intervenit în dimineața zilei de miercuri, 23 august a.c., la o sesizare care preciza că un bărbat se află căzut lângă liniile de cale ferată din localitatea Mircea Vodă Gară. Pacientul prezenta un traumatism cranio-cerebral și a fost trimis un echipaj de la Medgidia, care a găsit victima inconștientă, în stop cardio-respirator. Ulterior, a fost trimis și un echipaj cu un medic, iar bărbatul a fost resuscitat și trimis înspre Constanța. Momentan nu se cunosc circumstanțele cum s-ar fi lovit pacientul la cap, anchetatorii luând în considerație toate ipotezele, de la un accident, la loviri sau chiar crimă! Pacientul a intrat din nou în stop cardio-respirator, în fața spitalului din Medgidia. Amintim și faptul că pompierii SMURD și cadrele medicale au intervenit marți, 22 august, în gara din Mangalia! Și acolo un bărbat s-a prăbușit din picioare pe peronul din gară. Martorii spun că acesta consuma o cafea, dar ar fi consumat și băuturi alcoolice. Potrivit medicilor, bărbatul a fost găsit în stop cardio-respirator. Medicii au aplicat protocolul de resuscitare, dar a fost declarat decedat. Bărbatul avea 52 de ani și era din Brăila. UPDATE Bărbatul a fost declarat decedat. C.C. L.C.